eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy można łączyć powierchnię budynkow, które można wybudować bez zezwolenia. › Re: czy można łączyć powierchnię budynkow, które można wybudować bez zezwolenia.
  • Data: 2004-05-12 17:43:17
    Temat: Re: czy można łączyć powierchnię budynkow, które można wybudować bez zezwolenia.
    Od: Komodor <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    stavi wrote:

    > Witam Szanownych Grupowiczów.
    >
    > Chyba temat poprzedniego newsa był zbyt infantylny, dlatego było mało
    > chętnych, żeby mi odpowiedzieć, dlatego pozwolę sobie powtórzyć pytanie.
    >
    > Art. 29 Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
    > 2) budynków gospodarczych, wiat i altan o powierzchni zabudowy do 10m2,
    > przy czym łączna liczba tych obiektów nie może przekraczać dwóch na każde
    > 1000m2 powierzchni działki.
    >
    > Teraz, czy:
    > 1) Czy można postawić jeden o powierzchni 20m2 ? ( w szczególności jeden
    > 40m2 na dzialce 2000m2 ? :) )

    Nie można.

    > 2) Jeśli nie 1) to czy można postawić budynek 20m2 rozdzielony ścianą (
    > czyli fizycznie dwie szopy mające wspólną ścianę, ale każda ma swoje
    > wejście ) ?

    Nie można.

    > 3) Jak liczyć te 10m2 ?
    > 3a) Wewnątrz, na zewnątrz ?

    Na zewnątrz.

    > 3b) Tak jak do podatków ? (czyli do 1,4 m się nie liczy, od 1,4 do 2,2
    > za
    > połowę, powyżej 2,2 jako całość )

    Mieszasz powierzchnię zabudowy (na zewnątrz po obrysie) z powierzchnią
    użytkową do podatku.

    > 3c) Czy liczy się tylko powierzchnię podstawy?, czy jeśli szopa miałaby
    > piętro (bez schodów, wejście po drabinie) to również powierzchnię tego
    > piętra?

    Czy naprawdę myślisz, że budując chałupę na palach bez parteru z wejściem po
    linie z węzłami możesz się wywinąć?
    Jeśli tak to pobuduj i czekaj na wizytę Nadzoru Budowlanego:))

    --
    Komodor