    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy może..?
    Date: Fri, 19 Dec 2003 23:38:20 +0100

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:brvsc2$k4q$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ale Pawel podpisujac umowe takiej tresci uznal roszczenie wynikajace ze
    > szkody jaka juz wyrzadzil z wlasnej winy poprzez uszkodzenie samochodu o
    nr
    > rej. x. Dodatkowo strony uregulowaly tzw umowne potracenie, wyrazajac
    zgode
    > na takie rozliczenie.
    >
    > "W umowie o dzieło jest zapis, iż za uszkodzenia samochodu nr rej. xxx z
    > winy
    > urzytkownika (mnie) -----mam------ potrącone z wypłaty 1000 zł (samochód
    > jest w lizingu)"

> [...]

    Niech się wypowie Paweł, ale mnie się wydaje, że go źle zrozumiałeś. Ja
    odnoszę wrażenie, że to zastrzeżenie w umowie o dzieło było z góry. Firma
    podpisując z nim umowę dała mu do dyspozycji samochód i zastrzegła, ze w
    razie uszkodzenia z jego winy potrąci z jego wynagrodzenia to 1.000 zł. W
    ten sposób obeszli konieczność ustalania rzeczywistych strat i wydaje mi
    się to w wypadku gdy samochód ma ubezpieczenie AC rozsądne, bo te koszty
    firmy są mniej więcej stale i dające się z góry przewidzieć. No przecież
    nie mogli tej umowy o dzieło (bo wyraźnie o niej Paweł pisał pisząc o
    klauzuli) zawierać po rozbiciu samochodu, bo wówczas skąd miałby on do
    dyspozycji ten samochód. Zakładając, że jakaś inna umowa łączyła Pawła z
    tą firmą wcześniej, to w jakim celu po rozbiciu samochodu mieli by akurat
    umowę o dzieło zawierać? To zawarli by jakieś porozumienie albo coś w tym
    guście.