  • 1. Data: 2005-05-21 12:11:57
    Temat: czy moge tak zrobic?
    Od: "xxx" <...@...x>

    witam. przyszla mi taka mysl do glowy. policjant chcial wlepic zonie mandat
    za to ze stala jednym kolem na zebrze. ale zeby bylo smieszniej po drugiej
    stronie ulicy calym autem na zebrze stanol sobie radiowoz. nie mial zapalone
    zadnych swiatel ( kogotow ) i stal sobie jak zwykly samochod. innym razem
    widzialem ladny znak zakaz wjazdu a tam jadnie zaparkowany radiowoz tylem,
    czyli poprostu nie bylo innej mozliwosci jak tylko musial zlamac przepis i
    wejchal pod prad. pomyslalme wtedy ze zrobie mu zdjecie i wysle do komendy.

    pytanie czy moge cos zrobic w takich przypadkach? kiedy policja chce mi
    wlepic mandat a sama lamie prawo? czy moge wogole zrobic im zdjecie aparatem
    cyfrowym? czy bedzie to jakis dowod? czy jesli wysle takie zdjecie do
    policji na ktorym sa wyraznie lamane przepisy to bede pozniej musial np. isc
    i skladac jakies zezmnania czy cos w tym stylu? czy normal;nie poprostu moge
    cos z tym zrobic?

    swoja droga najskuteczniej to wyslac taka fotke do gazety...

  • 2. Data: 2005-05-21 13:53:53
    Temat: Re: czy moge tak zrobic?
    Od: "Gustaw H." <no_spam@no_domain.com>

    On Sat, 21 May 2005 14:11:57 +0200, xxx <...@...x> wrote:

> [...]
    > moge
    > cos z tym zrobic?
    >
    > swoja droga najskuteczniej to wyslac taka fotke do gazety...

    najlepiej do faktu. albo superexpressu.
    nikt się czymś takim nie przejmie, takich fotek było już wiele. co innego
    jakbyś miał zdjęcie jak policjant strzela do studenta. o, to jest novum,
    więc i wzięcie większe i kasa sesnsowna ;)

    OPERA --

  • 3. Data: 2005-05-21 14:10:15
    Od: "xxx" <...@...x>

    no a gdybym odmowil przyjecia mandatu i powiedzial bo wy w tym samym momecie
    tez je lamiecie, albo zadzwonil na policje zeby oni wypisali mandat na
    radiowoz? jest to mzoliwe? czy zmona ich jakas ukrucic? moze napisac skarge
    na policjanta i przedstawic zdjecie jako dowod?

  • 4. Data: 2005-05-21 14:37:25
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d6nfpf$1to$1@nemesis.news.tpi.pl>, xxx wrote:
    > no a gdybym odmowil przyjecia mandatu i powiedzial bo wy w tym samym momecie
    > tez je lamiecie,

    Niewątpliwie w tym samym czasie prawo łamie jeszcze dużo więcej
    osób. Powałaj się na nich wszystkich, a będziesz stał na silniejszej
    pozycji.

    Renata

  • 5. Data: 2005-05-21 15:47:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    "xxx" <...@...x> niebacznie popelnil

> [...]
    > oni wypisali mandat na radiowoz? jest to mzoliwe? czy zmona ich
    > jakas ukrucic? moze napisac skarge na policjanta i przedstawic

    Gdzieś na newsach wyczytałem dialog podsłuchany przez niezbyt
    praworządnego krótkofalowca między dwoma radiowozami o takiej
    mniej więcej treści:
    - Nie masz lewych świateł!
    - I co wlepisz mi mandat?

    Tyle z życia, a z prawa to może R.Tomasik się odezwie i powie
    czy formalnie można do patrolu zgłosić takie wykroczenie drogowe
    w wykonaniu tegoż patrolu i jaką procedurę powinien zastosować
    patrol (wezwać inny? prosić dyżurnego o wyłączenie z postępowania?)
    ;))

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-05-21 18:44:37
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    xxx napisał(a):
    > pytanie czy moge cos zrobic w takich przypadkach? kiedy policja chce mi
    > wlepic mandat a sama lamie prawo?

    Niepotrzebnie łączysz dwie sprawy. Jedna, to mandat dla Ciebie za
    łamanie przepisów - tu nie ma chyba wątpliwości, że to że inni łamią
    prawo, nie zwalnia Ciebie od jego przestrzegania. Więc jeśli
    rzeczywiście popełniłeś wykroczenie to przyjmujesz mandat nie tłumacząc
    się jak dziecko.
    Oddzielną sprawą jest to, czy policjanci popełniają wykroczenie. Nie
    wiem, ale mocno wątpię. Oznakowany radiowóz, policjanci na służbie, być
    może w czasie interwencji czy wykonywania innych czynności służbowych.

    > czy moge wogole zrobic im zdjecie aparatem cyfrowym?

    Tak. Możesz też poszukać w sieci. O, np. tu jest zdjęcie nieprawidłowo
    zaparkowanych radiowozów: http://tinyurl.com/anz8d.

    > czy bedzie to jakis dowod?

    Dowód będzie, tylko na co?

    > czy jesli wysle takie zdjecie do
    > policji na ktorym sa wyraznie lamane przepisy to bede pozniej musial np. isc
    > i skladac jakies zezmnania czy cos w tym stylu?

    Raczej nie, pewnie pisemnie wyślą Cię grzecznie na drzewo.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-05-21 19:04:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xxx" <...@...x> napisał w wiadomości

    Z raz na czas sprawa spotykana i tego typu donosy się trafiają. Nie
    zawsze zasadne. No bo radiowóz mógł wjechać w ulicę z zakazem w celu
    złapania przestępcy, a więc popełnienie wykroczenia zostanie uchylone
    stanem wyższej konieczności na przykład. Włączenie lub nie kogutów
    akurat ma tu średnie znaczenie. Co do zasady radiowóz faktycznie nie ma
    prawa łamać przepisów, a nawet nie powinien. Skargi - udokumentowane -
    możesz spokojnie wysyłać do miejscowej komendy. Jeśli złożysz skargę na
    dzienniku podawczym, to nikt z tego zupy nie ugotuj i coś z tym zrobić
    musi. Inna sprawa, że nie zawsze musisz mieć racje z przyczyn przeze
    mnie opisanych.

    Natomiast powyższych faktów nie można łączyć z popełnieniem wykroczenia
    przez Ciebie lub inną osobę. To dwie zupełnie odrębne sprawy. Fakt, ze
    radiowóz był nieprawidłowo zaparkowany nie zmienia faktu, ze żona źle
    zaparkowała.

  • 8. Data: 2005-05-21 19:05:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    skarge
    > na policjanta i przedstawic zdjecie jako dowod?

    Skierują wniosek o ukaranie do sądu i sąd przyzna im racje. Bo fakt, ze
    oni popełnili (lub nie) wykroczenie, nie ma żadnego związku z faktem
    popełnienia go przez Ciebie.

  • 9. Data: 2005-05-21 19:09:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > w wykonaniu tegoż patrolu i jaką procedurę powinien zastosować
    > patrol (wezwać inny? prosić dyżurnego o wyłączenie z postępowania?)

    Patrol w takim wypadku ma obowiązek pouczyć zawiadamiającego, ze
    zawiadomienia składa się Policji, a nie Policjantowi. A wiec w tym
    wypadku zainteresowany po przyjęciu lub odmowie przyjęcia mandatu może
    udać się do dowolnej jednostki Policji i zgłosić zawiadomienie o
    wykroczeniu popełnionym przez policjanta. Może również samodzielnie
    złożyć wniosek o ukaranie w sądzie, albo złożyć skargę na policjantów u
    miejscowego komendanta jednostki stopnia powiatowego albo upoważnionego
    przez niego policjanta.

    Popełnienie przez policjantów wykroczenia pozostaje bez związku z
    wykroczeniem popełnionym przez zainteresowanego, tak więc nie ma
    potrzeby wyłączania się policjantów patrolu z postępowania.

  • 10. Data: 2005-05-21 19:57:50
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Patrol w takim wypadku ma obowiązek pouczyć zawiadamiającego, ze
    > zawiadomienia składa się Policji, a nie Policjantowi.
    A czy można Policji w osobie/poprzez najbliższego dostępnego
    Policjanta?

    > Popełnienie przez policjantów wykroczenia pozostaje bez związku
    > z wykroczeniem popełnionym przez zainteresowanego,
    ... nikt nie twierdzi inaczej, twierdzi tak ktoś?

    > nie ma potrzeby wyłączania się policjantów patrolu z postępowania.
    ... z postepowania o popełnienie wykroczenia przez nich samych?
    Tzn. będą mogli prowadzić postępowanie w _swojej_ sprawie?
    - najprawdopodobniej nie zrozumiałeś mnie.
    Aha, pytam czysto teoretycznie,
    bo zdaję sobie sprawę z praktycznych aspektów.

    --
    pozdro
    poreba