    From: Miernik <m...@f...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy koniecznie muszę założyć firmę (DG)?
    Date: Thu, 29 Sep 2005 02:44:12 +0200

    scream <n...@p...pl> wrote:

    > Tak - jeśli będziesz to sprzedawać cyklicznie. Nie - jeśli tylko od
    > czasu do czasu. W praktyce trudno wyznaczyć granicę.

    USTAWA z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej
    (Dz. U. Nr 173, poz. 1807)
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/1807.htm

    mówi:

    Art. 2. Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza,
    (...) wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

    Art. 14. 1. Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą po
    uzyskaniu wpisu do (...) Ewidencji Działalności Gospodarczej, zwanej
    dalej "ewidencją".

    Tak więc jeśli działalność ta nie będzie zorganizowana lub nie będzie
    ciągła, to nie trzeba zakładać DG.

    Pytanie co to znaczy ciągła/nieciągła? Czy jeśli pomalujesz kubek
    codziennie to będzie ciągła, a jak tylko dwa razy w tygodniu to nie
    będzie ciągła?

    Czy jest dostępne jakieś orzecznictwo w sprawie sądowej gdzie obywatel
    uważał że jego działalność nie jest ciągła i nie zakładał DG, a jakiś
    urząd uznał że jest ciągła i zrobił mu sprawę sądową o niezarejestrowaną
    działalność gospodarczą?

    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html