  • Data: 2003-06-05 00:01:40
    Temat: Re: czy interwenient uboczny jest stroną?
    Od: "Adles" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "burenezo" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bblq1l$mjl$1@news.onet.pl...
    > Czy interwenient uboczny jest stroną?
    > Pytam się w związku a art 87 kpc:
    > "Pełnomocnikiem może być adwokat lub radca prawny, a w sprawach własności
    > przemysłowej także rzecznik patentowy, a ponadto współuczestnik sporu, jak
    > również rodzice, małżonek, rodzeństwo lub zstępni strony oraz osoby
    > pozostające ze stroną w stosunku przysposobienia."
    > Członek rodziny może byc więc tylko pełnomocnikiem strony. Czy w takim
    razie
    > może być on pełnomocnikiem interwenienta ubocznego?

    Jak najbardziej! Interwenient przystępuje do określonej strony (pozwanej,
    powodowej) bo ma identyczny z tą strona interes prawny. Nie ma zatem podstaw
    aby różnicować ich pozycję co do sposobu reprezentacji. Takie m.zd. jest też
    znaczenie pojęcia strony z art. 87 tj. szerokie: nie tylko strona jako
    pozwany/powód ale wszystkie osoby które czynnie występują w danym
    postępowaniu po stronie pozwanej/powodowej. Zresztą miałem taki przypadek bo
    reprezentowałem mojego brata, w którego imieniu zglosiłem interwencję
    uboczną do sprawy w której jego żona była pozwana. Mojej bratowej (pozwanej)
    reprezentować nie mogłem, ale brata (interwenienta) już tak, więc na jedno
    wyszło.