    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: co grozi za użycie gazu pieprzwego
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 17 Jul 2014 01:08:39 +0200

    Dnia Wed, 16 Jul 2014 15:26:42 +0200, marek napisał(a):
    > jakiego niebezpiecznego ??
    > jakbym cchiał sie obronic nożem albo maczetą, siekierą ... to rozumiem ...
    > ale gazem ??

    A cztaj sobie i analizuj
    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/wyr
    ok;sn;izba;karna,ik,iii,kk,217,07,8150,orzeczenie.ht
    ml

    > no w ostateczności jak tu kros juz pisał zawsze można dac mu w mordę ....

    Art. 222.
    § 1. Kto narusza nietykalność cielesną funkcjonariusza publicznego lub
    osoby do pomocy mu przybranej podczas lub w związku z pełnieniem
    obowiązków służbowych, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 wywołało niewłaściwe zachowanie się
    funkcjonariusza lub osoby do pomocy mu przybranej, sąd może zastosować
    nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.

    Art. 223.
    § 1. Kto, działając wspólnie i w porozumieniu z inną osobą lub
    używając broni palnej, noża lub innego podobnie niebezpiecznego
    przedmiotu albo środka obezwładniającego,
    dopuszcza się czynnej napaści na funkcjonariusza publicznego
    lub osobę do pomocy mu przybraną podczas lub w związku z pełnieniem
    obowiązków służbowych, podlega karze pozbawienia wolności od roku do
    lat 10.
    § 2. Jeżeli w wyniku czynnej napaści nastąpił skutek w postaci
    ciężkiego uszczerbku na zdrowiu funkcjonariusza publicznego lub osoby
    do pomocy mu przybranej, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

    Zwracam uwage na calkiem rozne par 2 w obu artykulach.

    Tak wiec zdecydowanie lepiej miec dwa metry, 120kg i dac w morde.
    Po czym twierdzic ze byl pijany.