  • 1. Data: 2003-01-16 12:30:16
    Temat: cesja umowy świadczenia usług
    Od: crazy bejbi <b...@t...pl>

    Witam,

    czy firma zaprzestająca działalności ale mająca podpisane umowy na czas
    nieokreślony (ale za bierzący rok faktury zostały już wystawione i
    zapłącone) dot. świadczenia usług może dokonać cesji tych umów na inną
    firmę ?

    jak wyglądałyby takie cesje (gdzie ewentualnie można znaleść wzory)

    czy (drugi wariant) należałoby zrobić rozwiązanie umowy i podpisanie
    nowej - między Klientem a nową firmą ?

    pytam, bo nie wiem, czy dobrze rozumiem sens cesji ...

    wojtek

  • 2. Data: 2003-01-16 13:04:40
    Temat: Re: cesja umowy świadczenia usług
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    jeśli wszyscy biorący w tym udział się zgodzą to tak

    : jak wyglądałyby takie cesje (gdzie ewentualnie można znaleść wzory)

    Trzeba by:
    1) okreśłić na czym polegają prawa i obowiązki (albo co jest ich podstawą)
    obecnych stron umowy (powiedzmy A i B)
    2) napisać umowę pomiędzy A i Z, że firma Z przejmuje na siebie prawa i
    obowiązki z
    niej wynikające.
    3) napisać identyczną umowę o przejęciu praw i obowiązków pomiędzy B i Z,
    4) A i B składają oświadczenia, ze zgadzają się na przejęcie obowiązków
    odpowiednio B i A przez Z

    i już :)

    : czy (drugi wariant) należałoby zrobić rozwiązanie umowy i podpisanie
    : nowej - między Klientem a nową firmą ?

    to chyba byłoby o wiele prostsze :)

    : pytam, bo nie wiem, czy dobrze rozumiem sens cesji ...

    a jak rozumiesz?

  • 3. Data: 2003-01-16 19:20:04
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Surowiec napisa_(a):
> [...]
    > 3) napisać identyczną umowę o przejęciu praw i obowiązków pomiędzy B i Z,
    > 4) A i B składają oświadczenia, ze zgadzają się na przejęcie obowiązków

    a po co (3)?

    KG

  • 4. Data: 2003-01-20 06:47:12
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]