    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bilet u kierowcy i odliczona kwota
    Date: Wed, 16 Oct 2002 22:25:25 +0000 (UTC)

    "KrystianusDami" <k...@d...pl> niebacznie popelnil
    news:aojmvp$sg1$1@news.tpi.pl:

> [...]
    Niechże mnie poprawi ktos jeżeli się mylę - czy to kierowca,
    czy Pani w supermarkecie MA OBOWIAZEK przyjac polskie srodki
    platnicze za oferowany towar.

    I niezaleznie czy to beda setki czy piecdziesiatki,
    czy nawet grosiaki musi je przyjac za towar ceniony na 99,99zl.

    Natomiast NIE OBOWIAZKU wydawac 1gr, jezeli koniecznie ktos chce
    kupic - prosze bardzo, placi za towar wyceniony na 99,99zl cale
    100zl, jak nie ma ODPOWIEDNIEJ ilosci gotowki, jego sprawa.
    To ze powszechnie jest przyjete i niemal nikt nie wyobraza sobie zeby
    w sklepie uslyszal: kwota odliczona, wynika po prostu z parktyki
    codziennego zycia. Ktos to juz napisal, ze tak by sobie sklepikarz
    dlugo nie pohandlowal.

    W zmierzchlej przeszlosci socjalizmu realnego przyszlo mi sie borykac
    z pocztowa wywieszka:"...kwote odliczona..." i pomimo ze zapodawanych
    przepisow dzis juz nie pamietam, a i ich aktualnosc pewnie nieswieza
    przekonano mnie wowczas ze moje pretensje sa nieuzasadnione-do
    poczty. Do Pania Krysi co mnie przegonila za drobnych nie mam,
    zal jak najbardziej sluszny mialem.

    --
    pozdro
    poreba