    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezzasadne wypowiedzenie umowy o prac
    Date: Fri, 4 Apr 2003 09:09:05 +0200

    On Thu, 3 Apr 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ Nie zgodzę się z Tobą.

    OK :)
    [...]
    >+ tego robić nie może, zatrudnia w tym celu pracowników. W chwili, gdy
    >+ rozwiązaniu ulega umowa pomiędzy PKN ORLE a firmą Kowalskiego, mamy taką
    >+ sytuację, że Kowalski nadal zatrudnia tych czterech pracowników, ale nie ma
    >+ już dla nich stanowisk pracy. Oni mieli pracować na stacji, ale Kowalski już
    >+ stacji nie ma.

    No i IMHO na tym polega cały niuans. Art. 23.1 KP wyraźnie stanowi
    o istnieniu powiązania "zakładu pracy" z umową o pracę, nakładając
    na przejmującego zakład przymus zatrudnienia pracowników.
    Jakoś nie widzę różnicy między przypadkiem zakupu, darowizny,
    odebrania, przekazania... Ten co dostaje "zakład" we władanie
    bierze sobie pracowników na głowe. Oczywiście może "zakład"
    zlikwidować, to mu wolno. Lub zlikwidować poszczególne stanowiska.
    W KP napisali przez ile czasu nie można później stanowiska
    "odtwarzać" - albo należy pracownika przywrócić :)

    >+ W tej sytuacji nożna mówić o likwidacji ich stanowisk.

    IMHO nie.

    >+ A stacja. No stacja działa dalej. Tyle, że od Kowalskiego nikt tego nie
    >+ przejmuje. Nowy agent przejmuje stację od PKN ORLE.

    Ty mi urządzasz test z KC czy z logiki ?? ;)
    Kowalski posiada stację (na mocy umowy agencyjnej z PKN), *nie
    przekazuje* właścicielowi - po czym właściciel przekazuje posiadanie
    "nowemu" ?

    >+ Gdyby PKN ORLE
    >+ zatrudniało na tej stacji jakiś pracowników, wówczas pewnie miałby obowiązek
    >+ ich zatrudniać, ale tak nie jest.

    PKN robi pewnie wszystko, żeby nie wydało się że przejmują stację
    od agenta ;> Inną możliwością jest że "załatwia" przekazanie
    stacji wprost od agenta "starego" do "nowego" - formalnie "stary"
    chyba nie musi się zgodzić. *"formalnie"*...
    Zakładając (;>) że się zgodzi (z nożem na gardle pewnie), to:

    >+ Zresztą i ten obowiązek jest
    >+ problematyczny, albowiem w tej sytuacji po prostu nowy Agent przejął by
    >+ stację z pracownikami i nie miał potrzeby ich zatrudniać.

    No to ja cię proszę o wskazanie "braku potrzeby".
    Dokładniej o wskazanie jaki przepis uchyla zapis art. 23.1 KP ??
    Ja owym artykułem jak młotkiem w mur :), obejrzałeś co tam napisali ?
    Owszem, nowy posiadacz zakładu może zaproponować zatrudnienie tylko
    na część etatu i na minimalnej pensji, ale to już jest poza konkursem...

    pzdr, Gotfryd