  • Data: 2022-02-02 00:21:21
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-02-01, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > No i chroni.
    > Jakby na ospę zaszczepiła się tylko połowa populacji, albo i mniej, to
    > też byłaby narracja, że szczepionka na ospę nie chroni przed rozwojem
    > epidemii?

    U mnie jest 92% zaszczepionych przynajmniej dwoma dawkami i blisko 60%
    trzema. Kupa obostrzeń socjalnych, które w Europie wywołałyby masowe
    uliczne protesty. I do tego 5k przypadków dziennie. Można się zgodzić,
    że pewnie bez takiego stopnia zaszczepienia byłoby jeszcze gorzej, ale
    nie, że nie ma epidemii i nie ma lokalnych transmisji.

    > Skoro skuteczność szczepionki na wcześniejsze warianty wynosiła ponad
    > 90%, to trzeba było się zaszczepić. Ile procent się zaszczepiło przed
    > pojawieniem się dużo bardziej zaraźliwego wariantu?
    >
    > A teraz pierdolenie, że szczepienia są nieskuteczne, więc po chuj się
    > szczepić, a szury miały rację.

    Wysokie ryzyko ciężkiego przebiegu choroby jest wystarczający argumentem
    dla szczepień. Nie ma co wciskać kit, że skutecznie chroni przed
    przenoszeniem, skoro nawet jeśli chroni, to klarownie w stopniu
    niewystarczającym.

    > Więc tym bardziej trzeba się zaszczepić.

    Oczywiście, że trzeba.

    > Ruchy antyszczepionkowe istnieją od dawna. Przeciwko szczepieniom na
    > ospę też bredzili głupoty. Jakby się ludzie masowo nie zaszczepili na
    > ospę, to ówczesne szury też by miały rację, że od początku mówili, że
    > szczepionka na ospę nie działa?

    Problem jest taki, że teraz szury docierają do większej liczby jeszcze
    nie szurów i ważne jest, żeby nie dawać im dodatkowych argumentów do
    ręki.

    --
    Marcin