  • 1. Data: 2004-04-17 21:40:36
    Temat: bankructwo osoby fizycznej
    Od: "i." <z...@m...pl>

    w tv pokazali gości co nie ma na czynsz i opłaty i chce ogłosić upadłość
    osoby fizycznej,
    niby ubawił gość ludzi pomysłem a tu dowiaduję się,
    że prawdopodobnie w niektórych krajach uni człowiek może jeden raz w życiu
    ogłosić bankructwo,
    i z czystym kontem startować w nowe życie,

    ktoś coś wie czy to nie bajka?

    i.

  • 2. Data: 2004-04-17 21:52:58
    Temat: Re: bankructwo osoby fizycznej
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    faktycznie, w niektórych krajach unii tak jest, ale to dopiero projekty
    wprowadzenia w życie w Polsce takiej ustawy.

  • 3. Data: 2004-04-17 21:53:18
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > ogłosić bankructwo,
    > i z czystym kontem startować w nowe życie,

    to nie bajka. to rzeczywistosc. mam nadzieje, ze i w polsce tak bedzie.
    skoro sp. z o.o. moze oglosic upadlosc, a takze przedsiebiorca z DG to
    i zwykly czlowiek tez powinien miec taka mozliwosc, prawda?

    jest projekt pis dostepny na www pis'u i sejmu i wielu innych stronach.

    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-04-17 23:07:38
    Od: "seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i zwykly czlowiek tez powinien miec taka mozliwosc, prawda?
    >
    > jest projekt pis dostepny na www pis'u i sejmu i wielu innych stronach.

    Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą może ogłosić upadłość????
    Gdzieś Ty to wyczytał????

    seb

  • 5. Data: 2004-04-18 06:53:20
    Od: "Piotr Menzel" <p...@W...gazeta.pl>

    i. <z...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > ktoś coś wie czy to nie bajka?
    >
    > i.
    >
    > Nie to nie bajka trwają zakusy by w POLSCE również wprowadzić taką
    możliwość ale nie polega to na darowaniu kredytu tylko odsetek i kosztów.

  • 6. Data: 2004-04-18 07:01:11
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    seb wrote:
    > Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą może ogłosić upadłość????
    > Gdzieś Ty to wyczytał????

    w prawie upadłościowym?

    KG

  • 7. Data: 2004-04-18 08:47:42
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Nie to nie bajka trwają zakusy by w POLSCE również wprowadzić taką
    > możliwość ale nie polega to na darowaniu kredytu tylko odsetek i kosztów.

    Polecam do poczytania projekt ustawy.
    A w ogóle co to za upadłość, jakby kapitał został, a tylko odsetki się
    naliczały - przecież to bez sensu! Odsetki tylko przestają się naliczać w
    momencie rozpoczęcia procesu upadłościowego!
    Ustawa w skrócie jest taka: zabierają Ci wszystko co masz za wyjątkiem
    mieszkania o wielkości 10 m2 / osobę - jeśli przypada u Ciebie więcej metrów,
    to sprzedają Ci to mieszkanie, ale dają trochę kasy, żeby Ci starczyło na zakup
    takiego malutkiego.
    Nie wnikajmy tutaj w szczegóły tego mieszkania, bo to projekt ustawy dopiero.
    Natomiast sprzedają wszystko co masz, spłacając tym wierzycieli (tyle ile
    można) i... zaczynasz życie od nowa (finansowe): możesz nawet kredyty zaciągać
    znowu. Ale zbankrutować możesz tylko RAZ w życiu.

  • 8. Data: 2004-04-18 08:48:53
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą może ogłosić upadłość????
    > Gdzieś Ty to wyczytał????

    Dz.U. z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 217, poz. 2125.
    ustawa z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe i naprawcze

    Dział II

    Podmiotowy zakres stosowania ustawy

    Art. 5.

    1. Przepisy ustawy stosuje się do dłużników będących przedsiębiorcami,
    jeżeli ustawa nie stanowi inaczej.

    2. &#8222;Przedsiębiorcą&#8221; w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna

    albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której
    odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu
    działalność gospodarczą lub zawodową.

    zapraszam do lektury ustawy.

    pozdr.
    marcin

    ps. zawsze stawiasz 4 znaki zapytania? :)

  • 9. Data: 2004-04-18 14:08:37
    Od: "seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > pozdr.
    > marcin
    >
    > ps. zawsze stawiasz 4 znaki zapytania? :)

    Biję się w piersi i posypuję głowę popiołem :)

    seb