  • 11. Data: 2009-06-10 13:42:30
    Temat: Re: art 691 kc - lokal komunalny a smierc najemcy
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > jakiejś okoliczności.
    > Skoro to Ty wysuwasz żądanie wobec gminy, to Ty powinieneś udowodnić
    > okoliczności, na których je opierasz (podstawowa reguła rozkładu ciężaru
    > dowodu, art 6 KC) - w tym przypadku to, że jesteś najemcą. Więc
    > powinieneś im wykazać, że mieszkałeś z najemcą w chwili jego śmierci i
    > powołać się na art. 691 KC. Wykazanie nie powinno być trudne, choć, jak
    > ktoś wyżej zauważył, pewnie przyczepią się do braku meldunku, he he.
    > Choć brak meldunku nie ma znaczenia, jest dużo innych środków dowodowych.

    To po co ten automatyzm ... ;)

    Poza tym, już z takim pismem wystąpiłem i mi napisali, że mam doręczyć umowę
    najmu spisaną "na mnie" ;) W poście wyżej o tym pisze cytując co mi napisali.

    Sęk jednak w tym, że ja nie domagam się od nich ustalenia że jestem najemcą, bo
    uważam, że nim jestem od chwili śmierci i stałem się nim z mocy prawa.

    Jednak, czy aby nie jest inaczej. Skoro domagam się wykupu komunalnego
    mieszkania, a oni mi odmówią mówiąc że nie jestem uprawniony bo nie jestem
    najemcą. To, czy aby nie powinienem zaskarżać takiej decyzji administracyjnie ?
    Moim zdaniem powództwo moje w trybie 189 w zw z 691 kpc złożone po odmownej
    decyzji administracyjnej, jedynie potwierdzi, iż przyjąłem ich rację, że nie
    jestem najemcą, skoro o to takie ustalenie wnioskuję do sądu. No bo jeśli
    automatyzm nic nie jest wart to orzeczenie sądu dopiero ukształtuje moją
    sytuację, czyli składając pozew o ustalenie oczekuję, że to dopiero nastąpi, że
    stosunek zostanie ustalony, czyli nie jest ustalony w chwili składania pozwu a
    tym bardziej nie był ustalony w chwili odmownej decyzji o wykup.

  • 12. Data: 2009-06-10 13:51:27
    Od: kuba <j...@g...com>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    > najemcą. To, czy aby nie powinienem zaskarżać takiej decyzji administracyjnie ?

    Tutaj nie ma żadnej decyzji administracyjnej i niestety nie ma co
    zaskarżać. Ja bym napisał im takie pismo (nie ma co rozmawiać, bo oni
    traktują petentów jak głupków), w którym bym wskazał na okoliczności
    dowodzące, że mieszkałeś z najemcą do śmierci, dołączył do tego jakieś
    dokumenty czy oświadczenia świadków (może to ich zmobilizuje do podjęcia
    czynności wyjaśniających).

    Jak dalej będą obstawali przy swoim, to bym skargę w trybie
    skargowo-wnioskowym KPA wystosował do odpowiedniego organu, że w
    urzędzie miasta/gminy zasiadają kretyni.

> [...]
    > stosunek zostanie ustalony, czyli nie jest ustalony w chwili składania pozwu a
    > tym bardziej nie był ustalony w chwili odmownej decyzji o wykup.

    Kto powiedział, że orzeczenie sądu ukształtuje Twoją sytuację? Ono ją
    ustali z mocą wsteczną. Takie powództwo to ostateczność, ale na pewno
    zadziała.

    pozdrawiam
    kuba