  • Data: 2004-02-23 21:16:52
    Temat: Re: art.286 &1 k.k.
    Od: Marcyś <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c1cker$fo4$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Oczywiście odpowiedziałem przesadnie na temat postu... ale na pytanie "od
    > kiedy prokurator wsadza kogokolwiek odpowiadam całkiem serio: OD ZAWSZE -
    > stosując areszt Do aresztowania wystarcza wniosek prokuratora.

    Raczej nie - niezbędne jest jeszcze postanowienie sądu.
    Więc kto "wsadza"? Od ok. 6 lat - sąd.

    Co do opinii o prawnikach - nie dyskutuję ;-)
    Lecz PRL nie ma tu nic wspólnego - w większości
    prokuratorzy i sędziowie, przynajmniej ci, którzy
    trzymają dyżury "aresztowe", nie przeżyli tych czasów.
    Teraz układy mają inne podstawy.