  • 21. Data: 2008-04-15 17:48:23
    Temat: Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia 15 Apr 2008 18:23:19 +0200, złodziej podatków napisał(a):

    > Telefon był używany, a co potrafi zrobić kupujący np. z baterią do
    > telefonu to mógł bym napisać książkę

    jest to ryzyko sprzedajacego - nikt mu nie kaze sprzedawac telefonu na
    odleglosc

  • 22. Data: 2008-04-15 19:26:41
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro w sklepie moge wlaczyc telefon, "pobawic" sie nim w celu zapoznania
    > sie z funkjonalnoscia - moge to samo zrobic z zakupionym towarem na
    > odleglosc.

    Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić. Chyba, że to
    porządny sklep i mają egzemplarze na chodzie do pobawienia się.

    Pozdrawiam Przemek

  • 23. Data: 2008-04-15 19:49:13
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Tue, 15 Apr 2008 20:26:41 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić.

    nie ma takiej opcji, jesli spzredawca odmowi, to kupujacemu przysluguja
    takie same prawa jakby kupil to "na odleglosc"

  • 24. Data: 2008-04-15 21:10:41
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > nie ma takiej opcji, jesli spzredawca odmowi, to kupujacemu przysluguja
    > takie same prawa jakby kupil to "na odleglosc"

    Oczywiście że jest taka opcja. Jak wyobrażasz sobie sprawdzenie w sklepie
    urządzenia zasilanego dedykowanym akumulatorem, który przed uzyciem trzeba
    formować lub ładować? Nie da się tego zrobić od ręki :/

    Pozdro Przemek
    ps. oczywiście w porządnych sklepach mają egzemplarze demonstracyjne, ale to
    kosztuje i nie każdy sklep może sobie na to pozwolić

  • 25. Data: 2008-04-15 22:32:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.04.2008 the_foe <t...@W...pl> napisał/a:
    > nie ma takiej opcji, jesli spzredawca odmowi, to kupujacemu przysluguja
    > takie same prawa jakby kupil to "na odleglosc"

    Możesz to twierdzenie podeprzeć jakimiś przepisami?

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2008-04-15 22:36:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.04.2008 Przemek Lipski <W...@w...epf.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić. Chyba, że to
    > porządny sklep i mają egzemplarze na chodzie do pobawienia się.

    Art.3 u.3 Ustawy z dnia 27 lipca 2002.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2008-04-16 08:08:23
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    > Najpierw sprzedawca czepił się pudełka.
    Co do pudelka to faktycznie bylo oklejone szara tasma w miejscu gdzie
    jest 'plomba' producenta (taka tasiemka). Z tego co pamietam, wlasnie ta plomba
    byla uszkodzona, ale nie zwrocilem na to nalezytej uwagi. Po prostu za bardzo
    cieszylem sie z nowego telefonu (na ktory czekalem 2 tygodnie), ze nie
    przejalem sie takim 'szczegolem'. Oczywiscie teraz jest za pozno i nie moge sie
    na to powolywac.

    > Można dywagować czy to akumulator uszkodzony, coś z samym telefonem, a może
    > ładowarka po prostu zepsuta (w poście wątkosprawcy nic o tym nie ma).
    > Ale to i tak IMO bez różnicy - on zakupił komplet, anuluje umowę na komplet.
    Dokladnie tez myslalem ze ladowarka jest uszkodzona. Niestety zaden z moich
    znajomych nie ma telefonu samsunga.

    Problemem nie jest to ze telefon sie popsul - bo to sie zdarza. Problemem jest
    sprawa podejscia do reklamacji, a wlasciwie do zwrotu towaru.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 28. Data: 2008-04-16 09:12:42
    Od: Bibi <b...@p...fm>

    On 15 Kwi, 21:26, "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    wrote:
    > Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić. Chyba, że to
    > porządny sklep i mają egzemplarze na chodzie do pobawienia się.

    Jeszcze nie zdarzyło mi się kupić w sklepie telefonu, którego
    wcześniej nie włączyłem i nie popstrykałem przez chwilę. Może dlatego,
    że kupuję w małym sklepie, a nie interesuję się specjalnie telefonami
    i dopiero kupując sobie wybieram, ale sprzedawca sam mi zawsze
    proponował sprawdzenie.

  • 29. Data: 2008-04-17 18:53:19
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > na poczatku marca kupilem na allegro (opcja 'kup teraz') telefon
    > komorkowy. Od
    > razu tez wplacilem pieniazki za towar i przesylke (198+12). Towar dotarl
    > po
    > blisko dwoch tygodniach - wtorek 18. marca.

    proponuję zachować dowody wpłaty pieniędzy, oraz odbioru i zwrotu towaru
    (mogą się przydać jak by były problemy) i zwrócić się w tej sprawie do
    allegro (opisz sytuację kurtko: otrzymałem wadliwy towar, zwróciłem a
    sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy)

    nie wiem co za czary odprawia allegro, ale w moim przypadku podobny
    sprzedawca natychmiast spokorniał, zmienił ton i zwrócił pieniądze:O)

    a jak by sprzedawca nie chciał, to allegro też zwróci ci pieniądze do 500zł
    (będzie trochę biurokracji)

    no i obowiązkowo negatywny komentarz po sprawie dla sprzedającego, ku
    przestrodze dla innych:O)

  • 30. Data: 2008-04-18 10:34:33
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    oczywiscie cala ewidencje sprawy zachowuje (paragon, dowod nadania pocztowaego
    paczki zwrotnej, maile - o ile one cos znacza). Obecnie toczy sie spor w
    Centrum Sporow allegro. Zobaczymy na ile okaze sie ta instancja pomocna.
    Obecnie spor stanal na tym ze serwis producenta ma ocenic co jest przyczyna
    uszkodzenia telefonu. Rozumiem sprzedawce, ze chce sie bronic przez cwaniakami
    wszelkiej masci ktorych nie brakuje. Tak wiec poczekam na wynik serwisu. O
    wynik jestem spokojny - o ile kolesie nie beda chcieli mi czegos wmowic.

    Warunkiem otrzymania 500zl od allegro jest zawiadomienie policji o
    przestepstwie. Troche dziwny wymog, ale tez rozumiem zeby sie ktos zastanowil
    zanim zacznie chciec owe 500zl.

    Pozdrawiam,

    Flyte