eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoalkoholik niszczy nieruchomosc, a prokurator odmawia dochodzenia. › Re: alkoholik niszczy nieruchomosc, a prokurator odmawia dochodzenia.
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkoholik niszczy nieruchomosc, a prokurator odmawia dochodzenia.
    Date: Wed, 07 Dec 2011 17:53:45 -0600

    On 12/7/2011 4:39 PM, pluto wrote:
    > witam,
    >
    > mam w rodzinie taka przykra sytuacje, w ktorej kamienica odzieczona w
    > spadku jest dewastowana
    > przez zameldowanego tam alkoholika. sprawa wyglada tak, ze jakies 15
    > lat temu otrzymalem
    > (jeszcze jako nieletni) z ramienia testamentu babci 1/2 kamienicy, a
    > rodzice po 1/4 bez orzekania,
    > ktora czesc nalezy do kogo. pozniej z powodu problemow alkoholowych
    > ojca sad orzekl separacje
    > i razem z matka wyprowadzilismy(+wymeldowalismy) sie z tamtej
    > kamienicy.
> [...]

    jest współwłaścicielem, więc niszczy swoje
    to nie jest karalne. ewentualnie karalne jest zagrożenie czyjegoś zycia
    tym spowodowane

    To co możecie zrobić, to po pierwsze spróbować wysłać go na leczenie, po
    drugie sądownie doprowadzić do działu spadku zgłaszając wniosek, że
    odkupicie jego współwłasność.
    Z racji jego stanu sąd raczej nie bedzie miał problemów z orzeczeniem tegoż.
    Wówczas nie bedzie już właścicielem niczego i możecie go choćby
    wprowadzić do jakiejś innej chaty.
    Najlepiej jeśli zamiast odkupienia za gotówkę, zaproponujecie mu zamianę
    jego współwłasności na jakieś małe M1.
    Wowczas nie bedzie ewentualnych problemów jeśli założycie sprawę o
    eksmisję. Komornik będzie miał go do czego eksmitować.