eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoalkoholik niszczy nieruchomosc, a prokurator odmawia dochodzenia. › Re: alkoholik niszczy nieruchomosc, a prokurator odmawia dochodzenia.
  • Data: 2011-12-08 13:14:47
    Temat: Re: alkoholik niszczy nieruchomosc, a prokurator odmawia dochodzenia.
    Od: grzech <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-08 13:04, Paweł pisze:

    > wybaczcie moje naiwne pytanie szarego czlowieka, ale skoro czesci
    > majatku nie sa przypisane/przydzielone (czy jak to sie tam fachowo
    > okresla) sadownie, to chyba wciaz niszczy wspolne, a nie magiczne swoje?
    > prawo dopuszcza taki przypadek, ze jeden wspolwlasciciel niszczy
    > mienie wspolne i nic nie mozna mu zrobic?

    Kluczową sprawą niszczenia a ściślej mówiąc uszkodzenia mienia jest
    umyślność działania sprawcy. Jeśli nie ma umyślności to nie ma
    przestępstwa. Trudno zalanie mieszkania uznać za działanie umyślne.
    Byłoby takie gdyby zalał je specjalnie. Z twojego opisu nic takiego nie
    wynika. W związku z tym prokurator słusznie odmówił prowadzenia
    postępowania. Jest to sprawa typowo cywilna.