  • Data: 2004-12-26 02:35:15
    Temat: Re: alimenty dla pelnoletniej osoby
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam 23 lata, studiuje dziennie, rodzice sa ( albo i nie, bo mam
    > utalentowanego tate:/ ale to bylby watek na inny temat...) po
    > rozwodzie.Jeszcze przez minimum 2 lata bede na utrzymaniu mamy .
    > Nie jest nam latwo, a ze wzgledu na dosc dziwna sytuacje w rodzinie
    > nigdy nie "prosilismy" o pomoc ( czy to finansowa czy jakakolwiek
    > inna ) taty. Jaka jest realna mozliwosc otrzymania alimentow i jak sie
    > do tego zabrac? Jak sie pisze taki wniosek, co trzeba przygotowac i w
    > jakiej sytuacji wniosek takowy moglby byc odrzucony ?
    > Bardzo prosze o pomoc , bo idac za glosem "google twoim
> [...]

    Przerobiłem gotowca:

    Sąd Rejonowy w X
    Wydział Rodzinny i Nieletnich.

    Powód: Ty (imię, nazwisko, adres)
    Pozwany: Ojciec (imię, nazwisko, adres)

    Wartość przedmiotu sporu: X zł.

    POZEW
    o alimenty na rzecz pełnoletniego dziecka

    Wnoszę o:

    1. Zasądzenie tytułem alimentów od pozwanego imię i nazwisko na moją rzecz
    kwoty X złotych (słownie: X) miesięcznie płatnych do moich rąk do dnia X
    każdego miesiąca z góry, poczynając od dnia X r. wraz ustawowymi odsetkami w
    przypadku uchybienia płatności którejkolwiek z rat,

    2. Zasądzenie od pozwanego na rzecz powódki kosztów procesu według norm
    przepisanych,

    3. Nadanie wyrokowi rygoru natychmiastowej wykonalności,

    Uzasadnienie

    Powódka jest dzieckiem pochodzącym z małżeństwa imiona i nazwiska rodziców,
    urodzonym X roku.

    dowód:
    - odpis skrócony aktu urodzenia powódki.

    Pozwany po wielu konfliktach z moją matką opuścił wspólne miejsce
    zamieszkania i zaprzestał widywania się ze mną, jak również zaniechał
    regularnego płacenia alimentów na moją rzecz. [Napisz tu jaki ma zawód i
    gdzie pracuje lub że nie wiesz gdzie].

    Obecnie cały ciężar utrzymania mnie spoczywa na mojej matce imię i nazwisko,
    która pracuje [miejsce pracy] i zarabia ok. X złotych miesięcznie.

    Studiuję na studiach dziennych X i z tego powodu nie jestem w stanie sama
    się utrzymać. Moje potrzeby w zakresie wyżywienia, odzieży oraz pomocy
    naukowych i opłat za studia są duże, dlatego pozwany winien brać udział w
    kosztach mojego utrzymania w kwocie dochodzonej pozwem.

    Z powyższym względów żądanie pozwu jest uzasadnione.

    podpis

    Załączniki:
    1. Odpis pozwu,
    2. Odpis aktu urodzenia powódki,