    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: adwokat z urzędu
    Date: Thu, 23 Jan 2003 11:35:34 +0100

    <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:0fa0.00000164.3e2fb964@newsgate.onet.pl...
> [...]
    Właśnie módlić się trzeba o ambitnego aplikanta ( nie studenta!!! -oni nie
    moge przeciez duh!), który będzie chciał się wykazać, nie jest jeszcze
    zmanierowany i zblazowany i ma czas, żeby się bawić.

    > Prawda jest taka, że adwokaci znani i prowadzący dużą ilość spraw - te,
    które
    > mają z urzędu czasami "zwalają" albo innym adwokatom albo aplikantom.
    > A inni adwokaci żyją z urzędówek i prowadzą je jak każdą inną sprawę.
    > I tu zależy po prostu na kogo trafisz - jak w życiu. Jedni przyłożą się
    > bardziej inni mniej.

    Racja.

    > Istotne jest to, że jednak adwokat z urzędu nie może sprawy tak do końca
    > zignorować - bo grozi mu dyscyplinarka w ORA - a tego większość boi się
    jak
    > ognia.

    Buchacha!!! Którzy niby się tak tego boją? Jako żywo nie widziałem takiego
    strachu i żadnego, a leja sobie czesto z góry. Aby mieć dyscyplinarkę trzeba
    naprawde ostro przegiąć, a wtedy i tak dostaniesz tylko upomnienie. Sądy
    korporacyjne to fikcja.

    > Moja rada - jeśli masz adokwta z urzędu, to nie pozwól mu o sobie
    zapomnieć ;).
    > CO jakiś czas odpwiedź go na dyżurze. czy zadzwoń pytając, co ze sprawą.
    Casami
    > przejrzyj akta w sądzie.

    Słusznie.

    > A pilnowanie swojej sprawy - to ważny element nie tylko przy posiadaniu
    > adwokata z urzędu. Proste, że nikomu na tym nie zależy bardziej niż
    Tobie -
    > więc nie wystarczy wynająć czy dostać adwokata - trzeba się troszkę
    > interesować :)

    Otóż to. Ci z wyboru też wymagają nadzoru i opieki :-)

    Depi.