    From: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: absolwent i ZUS
    Date: Sun, 04 Aug 2002 15:57:15 +0200

    Dnia Sun, 4 Aug 2002 14:43:20 +0200, "Jacek" <s...@p...pl>
    napisał(a):

    >Tu akurat bym z Tobą polemizował.Pamiętasz coś takiego jak
    >ubruttowienie? To akurat była czysta fikcja ekonomiczna,mająca
    >doprowadzić do tego że teraz pracownik będzie płacił część składki
    >ZUS,ale z pieniedzy uzyskanych z przymusowej podwyżki,obciążającej
    >pracodawcę.

    ZUS był zawsze opłacany z pieniędzy wypracowanych przez pracownika, z
    tym, że poprzednio pokrywany był w 100% przez pracodawce, w tej chwili
    w ok. 52% (teoretycznie, gdyż i tak to właśnie pracodawca odprowadza
    nasze ciężko wypracowane pieniądze na konta Zakładu Utylizacji
    Staruszków). Poprzednio ludzie nie widzieli w ogóle tego, ile im
    państwo zabierało na rzekomą emeryturę, teraz - jeśli w ogóle zwrócą
    na to uwagę - widzą zaledwie niecałą połowę z tych pieniędzy, i to
    tylko na papierze.

    >Tutaj przyznam Ci 100% racji.Jestem za ponieważ pracownik nie widzi
    >pieniędzy które są mu zabierane i nie wie nawet że je zarabia.
    >Stąd takie rozbieżności między płacą widzianą oczyma pracownika i
    >pracodawcy.

    I zdaje się właśnie, że Ty nie widzisz owego ZUS'u :-) Przecież po
    owej przymusowej podwyższe pracownik otrzymał dokładnie tyle samo co
    przed ową podwyżką. Nawet sam nie widzę tutaj specjalnie różnicy, gdyż
    składki zusowskie nadal opłaca za pracownika pracodawca. Jedynie osoby
    prowadzące własną DG dostrzegają złodziejstwo państwa, gdyż muszą te
    składki płacić z pieniędzy, które wcześniej otrzymali do ręki.

    Zwróć uwagę na to, że jeśli pracownik swojemu przyszłemu pracodawcy
    podaje swoje wymagania płacowe, w większości przypadków operuje kwotą
    netto, gdyż jego owe składki w ogóle nie obchodzą. Nie ma bowiem
    związku pomiędzy płaconą składką a późniejszą emeryturą: decyzje Sejmu
    bardziej wpływają na emerytury niż to, czy emeryt pracował o połowę
    lepiej czy gorzej.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org