  • 11. Data: 2006-12-29 12:33:58
    Temat: Re: abonament RTV..
    Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Hikikomori After Christmas San" <h...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:45950791.1D62A7E7@gazeta.pl...

    [...]

    > A abo TV to po prostu podatek, za manie, za "ogladanie" TVP, z ktorego
    > nie mozna zrezygnowac.,..

    Można. Na razie w RP nie istnieje obowiązek oglądania TVP.

    --
    H.

  • 12. Data: 2006-12-29 13:18:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł> napisał w wiadomości

    > Można. Na razie w RP nie istnieje obowiązek oglądania TVP.

    biorac pod uwage znaczenie slowa abonament to nie mozna, od poczatku
    powinno sie to nazywac podatek i wtedy wszystko byloby jasne

  • 13. Data: 2006-12-29 13:20:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > biorac pod uwage znaczenie slowa abonament to nie mozna, od poczatku
    > powinno sie to nazywac podatek i wtedy wszystko byloby jasne

    W różnych Ustawach te same słowa są inaczej definiowane.

    j.

  • 14. Data: 2006-12-29 13:37:35
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    użytkownik *Harold* napisał(a):

    > Można. Na razie w RP nie istnieje obowiązek oglądania TVP.

    To oglądaj sobie _tylko_ komercyjne stacje i spróbuj nie pałcić
    abonamentu na media publiczne

    --
    Big Jack
    //////

  • 15. Data: 2006-12-29 13:37:57
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>
    > Jak kupujesz samochód(płacąc całą sumę gotówką) też nie ma mowy, że musisz
    > jeszcze coś dopłacić(płacić) żeby nim jeździć?

    Wiesz, teoretycznie, jesli masz dużą posesję i życzenie jazdy tylko dookoła
    własnego trawnika, to nikt Cię nie może zmusić, byś kupował OC.
    EWa

  • 16. Data: 2006-12-29 13:46:39
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:en31ii$ee3$1@news.onet.pl
    użytkownik *mr.all* napisał(a):

    > Nie placiles za posiadanie, ale za nabycie, za to, ze Ci pozwolili
    > zabrac ze sklepu.

    Jak zwał, tak zwał. Zapłaciłem za "manie" telewizora.

    > Zaloze sie, ze nie pytales o inne (d)oplaty.

    Oczywiście, że nie, bo nie był to mój interes, a sprzedwca nie wnosił
    pretensji do tego co zapłaciłem. A nawet gdybym zapytał o inne opłaty
    wynikające z _tytułu "mania" telewizora_ to co by mi odpowiedział?

    > A prawo nakazujace placenie abonamentu jest juz od dziesiatek lat.

    O tym wiem, ale rozwalają mnie teksty, że abonament jest opłatą za
    posiadanie telewizora. To tak samo jakbym musiał płacić abonament za
    komórkę. Od dwóch lat leżącą w szufladzie.

    --
    Big Jack
    //////

  • 17. Data: 2006-12-29 13:56:59
    Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> napisał w wiadomości
    [...]
    > To oglądaj sobie _tylko_ komercyjne stacje i spróbuj nie pałcić abonamentu
    > na media publiczne

    No, ile można...
    Nie ma czegoś takiego jak abonament na media publiczne!

    USTAWA z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych
    (Dz. U. Nr 85, poz. 728)
    [...]
    Art. 2. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych
    pobiera się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, używa
    tego odbiornika.
    ---------------------------
    Dodam, że nie ma również obowiązku oglądania i słuchania programów stacji
    komercyjnych.

    --
    H.

  • 18. Data: 2006-12-29 13:58:02
    Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    [..]
    > powinno sie to nazywac podatek i wtedy wszystko byloby jasne

    Jasne :-)

    --
    H.

  • 19. Data: 2006-12-29 14:04:27
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "BETON" <b...@m...pl> wrote in message news:en2ph3$lug$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Czy jeżeli opłacam abonemnt telewizyjny w jednej z cyfrowych platform,
    > która w zamian udostpępnia mi TVP1 TVP2, i cała reszte...to czy musze
    > drugi raz płacić za te kanały w tradycyjnym abonemncie RTV...?

    Pomijając całą dyskusję polityczną: TAK.

  • 20. Data: 2006-12-29 14:06:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote in message

    > Użytkownik "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>
    >
    > Wiesz, teoretycznie, jesli masz dużą posesję i życzenie jazdy tylko
    > dookoła własnego trawnika, to nikt Cię nie może zmusić, byś kupował OC.

    Może zmusić.
    Alob inaczej. Nikt cie nie może zmusić, co nie oznacza, że ci nie przyłupią
    kary za brak OC. I to sporo.