  • Data: 2003-08-20 10:14:21
    Temat: Re: Zwyczaj a wypowiedzenie
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Funkyboy wrote:

    > Termin oczywiscie tak,ale sposob nie.Natomiast przyjelo sie,ze ok.
    > polowa klientow tej firmy placila w kasie.W zwizku z tym chcialem sie
    > dowiedziec czy punkt umowy o wypowiedzeniu poszczegolnych warunkow
    > umowy jak zakres swiadczonych uslug(a forma platnosci, wydaje mi
    > sie,ze w zakresie tym sie miesci)podlega,zawartemu w umowie,terminowi
    > wypowiedzenia.Najwiekszym problemem jest oczywiscie uznanie
    > zwyczajowej formy platnosci(nawet wlasciciel przyznal,ze to zwyczaj)za
    > zmiane zakresu uslug.I to mnie wlasnie interesuje:-)

    Pytanie czy sposób płatności jest opisany w jakiejś umowie lub będącym
    jej częścią regulaminie? Jeśli nie, to polecam kodeks cywilny:

    Art. 454. § 1. Jeżeli miejsce spełnienia świadczenia nie jest oznaczone
    ani nie wynika z właściwości zobowiązania, świadczenie powinno być
    spełnione w miejscu, gdzie w chwili powstania zobowiązania dłużnik miał
    zamieszkanie lub siedzibę. Jednakże świadczenie pieniężne powinno być
    spełnione w miejscu zamieszkania lub w siedzibie wierzyciela w chwili
    spełnienia świadczenia; jeżeli wierzyciel zmienił miejsce zamieszkania
    lub siedzibę po powstaniu zobowiązania, ponosi spowodowaną przez tę
    zmianę nadwyżkę kosztów przesłania.
    § 2. Jeżeli zobowiązanie ma związek z przedsiębiorstwem dłużnika lub
    wierzyciela, o miejscu spełnienia świadczenia rozstrzyga siedziba
    przedsiębiorstwa.