  • 1. Data: 2010-10-12 17:09:01
    Temat: Zwrot opłaty sądowej
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    Złożyłem do Sądu Gospodarczego wniosek o przymuszenie Zarządu
    Spółdzielni Mieszkaniowej do zobowiązania udostępnienia mi umowy
    zawartej pomiędzy Spółdzielnią, a firmą X na usługi porządkowe w
    zasobach Spółdzielni. Zarząd odmówił mi udostępnienia przedmiotowej
    umowy powołując się na art. 18 par 3 prawa Spółdzielczego.
    Po złożeniu wniosku Sąd wezwał mnie do uzupełnienia braków to jest
    wpłacenia kwoty 300 zł jako kosztów wynikających z rozporządzenia o
    opłatach w sprawach cywilnych. Dokonałem wymaganej opłaty i Sąd wydał
    postanowienie przymuszające Zarząd Spółdzielni do udostępnienia umowy. W
    postanowieniu tym nie ma jednak ani słowa o zwrocie wpłaconej opłaty.

    Czy przysługuje mi roszczenie o domaganie się zwrotu kosztów od
    przegrywającej czyli Spółdzielni Mieszkaniowej i czy takie
    rozstrzygnięcie powinno być zawarte w przedmiotowym postanowieniu? Czy
    mogę się starać o zwrot tej opłaty i w jaki sposób?

    Z poważaniem mauser50

  • 2. Data: 2010-10-12 18:05:39
    Temat: Re: Zwrot opłaty sądowej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 12-10-2010 19:09, mauser50 pisze:
> [...]
    > rozstrzygnięcie powinno być zawarte w przedmiotowym postanowieniu? Czy
    > mogę się starać o zwrot tej opłaty i w jaki sposób?

    A zażądałeś zwrotu tej opłaty w pozwie (czy tym wniosku)?

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-10-13 05:40:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-12 20:05, .B:artek. pisze:

    > A zażądałeś zwrotu tej opłaty w pozwie (czy tym wniosku)?

    Jeśli działał bez adwokata, sąd powinien zasądzić koszty z urzędu.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-10-13 05:41:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-12 19:09, mauser50 pisze:

    > Czy przysługuje mi roszczenie o domaganie się zwrotu kosztów od
    > przegrywającej czyli Spółdzielni Mieszkaniowej i czy takie

    http://przedsiebiorca-w-sadzie.wieszjak.pl/po-wyroku
    /226246,Zazalenie-na-koszty-sadowe-zawarte-w-wyroku.
    html

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-10-13 12:05:02
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-10-13 07:40, Liwiusz pisze:
    > Jeśli działał bez adwokata, sąd powinien zasądzić koszty z urzędu.

    a takie wnioski nie są rozpoznawane w postępowaniu nieprocesowym, a więc
    z nieco innymi zasadami ponoszenia i zasądzania kosztów?

    KG