    From: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot akcyzy za samochód - ręce opadają.
    Date: Mon, 14 Aug 2006 12:50:16 +0200

    > Ostatnio odwoływaliśmy się do dyrektora Izby Celnej pod którą podlegamy.
    > Oczywiście zaskarżoną decyzję utrzymują w mocy.
    > Teraz przysługuje nam tylko złożenie skargi do Wojewódzkiego Sądu
    > Administracyjnego w Warszawie za pośrednictwem Dyrektora Izby Celnej.
    > Przerabiał ktoś coś takiego?
    > Nie orientuje się ktoś gdzie znaleźć wzór takiej skargi?

    na necie pewnie jest.

    plus trzeba pamietac o oplacie sadowej min. 100 zl.

    generalnie to trzeba czekac na opinie ETS we wrzesniu, a nawet
    bardziej na TK, ktory pewnie wyznaczy termin rozprawy po orzeczeniu ETS.
    narazie cos zwleka strasznie i chyba dlatego, ze czeka na ETS. TK
    odpowie na pytanie prawne jednego sadu adm. i ruszy sprawa z kopyta.

    w sumie to nawet TK jest wazniejszy, bo jego odpowiedz na pytanie prawne
    bedzie skutkowac uchylenie odp. przepisow ustawy o podatku akc. i przy
    ponownym rozpoznawaniu spraw organy celne nie beda juz mialy podkladki
    ustawowej. opinia ETS _w ogole_ nie wplywa na obowiazywanie prawa mat.
    kraju czlonkowskiego.

    a te bzdury z MF mnie rozsmieszja. w Rzepie byl ostatnio o tym artykul i
    pisali, ze do zwrotu jest 10 %, bo reszte niby idzie na podatek, ktory
    bylby do zaplacenia normalnie, przy nabyciu w pl samochodu o danej
    wartosci. tylko jaki to bylby podatek? pcc? ktos mnie niech oswieci.

    a po drugie jezeli byla nadplata w akcyzowym w wysokosci 100% (bo
    przeciez w calosci nienalezny) to zasady zwrotu sa juz w ordynacji
    podatkowej uregulowane i nic nowego nie mozna wymyslac. ewentualnie na
    przyszlosc. choc pewnie szykuja sie z jakas spec-ustawa, ktora to
    ureguluje, przemodeluje itp. znajac ich, cos pewnie wymysla. ale juz nie
    moge sie doczekac calej tej afery, ktora sie szykuje pod koniec wrzesnia.

    k.