    From: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie pracownicy w ciąży bez wypowiedzenia
    Date: Tue, 2 Mar 2004 11:35:26 +0100

    Witam

    "bronek" <b...@g...pl> napisał:

    > Muszą istnieć przesłanki rozwiązania umowy bez wypowiedzenia
    > z winy pracownicy czyli w zasadzie ciężkie naruszenie podstawowych
    > obowiązków lub utrata uprawnień do wykonywania zawodu lub
    > popełnienie przestępstwa uniemożliwiające dalsze zatrudnienie.
    > Jak widać drobiazgi nie wchodzą w rachubę.

    To wiem. Tyle, ze jak napisalem wyzej o tym czy jest to "ciezkie naruszenie
    obowiazkow" decyduje pracodawca. A przeciez moze to roznie oceniac.
    Tym samym moze dojsc do sytuacji, w ktorej np. za 2 spoznienie pracownica
    dostaje nagane, a za 3 zostaje zwolniona. W tej sytuacji pozostaje jej wiec
    tylko odwolanie sie do Sadu Pracy. Inna sprawa, ze prawdopodobnie
    pracodawca nie bedzie ryzykowal przegranej przed Sadem Pracy.

    (mrk)