  • Data: 2005-12-04 16:38:28
    Temat: Re: Zrzeczenie się zachowku.
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Johnny W napisał(a):
    > Mam pytanie. Babcia zapisała wnukowi w testamencie kamienicę, a swoim
    > dzieciom zachowek.

    zachowku się nie zapisuje... więc jeśli babcia coś zamieściła w
    testamencie, to trzeba by się zastanowić co to było

    >Babcia nie żyje 10 lat. Sprawa spadkowa nie została
    > rozpoczęta z racji wysokich kosztów.

    20 zł za stwierdzenie nabycia spadku to wysokie koszty? chyba że
    ogłoszenia, ale nadal kilkaset złotych przy kamienicy w spadku to
    niewiele...

    > Zachowek został częściowo zapłacony, na
    > co jest poświadczenie pisemne zainteresowanych osób, reszta będzie
    > uregulowanana. Chcemy uzyskać pisemne zrzeczenie się zachowku, wiemy że musi
    > ono być poświadczone notarialnie.

    zrzeczenie się? po co (poświadczenie)?

    > Czy może to być zrobione przed rozpoczęciem sprawy spadkowej?

    najpierw trzeba by rozstrzygnąć co jest w testamencie

    KG