  • 1. Data: 2007-03-11 22:30:03
    Temat: Znów o prawach majątkowych do programu
    Od: "R4K" <r...@k...pl>

    Witam,

    Sytuacja wygląda tak:

    Pracuje jako informatyk w firmie X oraz prowadzę własną działalność - pisze
    oprogramowanie.
    Jakiś czas temu napisałem program i wdrożyłem go w firmie X (z własnej woli,
    choć po jakimś czasie pracodawcy uznali ten program jako własność firmy X),
    mimo że pisałem program głównie po godzinach ale z racji że jestem
    pracownikiem firmy X zdaje sobie sprawę że firma może czuć się właścicielem
    tego programu i nie będę toczył o to boju. Jednak jak wygląda sytuacja
    jeżeli mam zamówienie na podobny program jak ten który działa juz w X ?
    Będe go robić już tylko po godzinach pracy w firmie X i nie będzie miał nic
    wspólnego z firmą X, jednak chce go sprzedawać i to na dość dużą skale -
    zamówienie nie dotyczny 1 podmiotu. Jednak zastanawiam się czy firma X nie
    może w jakis sposób poczuć jakis praw co do tego programu? Lub jak
    zabezpieczyć się ewentualnie przed taką sytuacją ?

    Dziękuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-03-11 22:46:36
    Temat: Re: Znów o prawach majątkowych do programu
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik R4K napisał:
> [...]
    > może w jakis sposób poczuć jakis praw co do tego programu? Lub jak
    > zabezpieczyć się ewentualnie przed taką sytuacją ?

    Firma X raczej nie ma żadnych praw do programu.
    Nawet tego, ktory uzywa.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 3. Data: 2007-03-11 23:12:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "R4K" <r...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > firma X nie może w jakis sposób poczuć jakis praw co do tego programu? Lub
    > jak zabezpieczyć się ewentualnie przed taką sytuacją ?

    Jeśli nie pisałeś programu w ramach stosunku pracy, w godzinach pracy, to
    firma X nie ma nic do programu.
    Raczej to ty możesz obciążyć firmę za korzystanie z programu.

  • 4. Data: 2007-03-12 01:10:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R4K napisał(a):

    > Jakiś czas temu napisałem program i wdrożyłem go w firmie X (z własnej woli,
    > choć po jakimś czasie pracodawcy uznali ten program jako własność firmy X),

    To ty sobie uznaj firmę za swoją własność ;->

    > mimo że pisałem program głównie po godzinach ale z racji że jestem
    > pracownikiem firmy X zdaje sobie sprawę że firma może czuć się właścicielem
    > tego programu i nie będę toczył o to boju. Jednak jak wygląda sytuacja

    Frajer.

    Jeśli pisałeś poza godzinami pracy, na swoim sprzęcie i nie na zlecenie
    szefostwa - program jest Twój i firma może ci najwyżej zapłacić za
    licencję, jeśli łaskawie zechcesz ją sprzedawać.

> [...]
    > może w jakis sposób poczuć jakis praw co do tego programu? Lub jak
    > zabezpieczyć się ewentualnie przed taką sytuacją ?

    Przy tak zadanym pytaniu odpowiedź brzmi tak samo, czyli - firma X nie
    może sobie niczego rościć.

    ALE rzuć okiem, czy czasem w umowie o pracę nie było coś o konkurencji
    itepe.