  • 1. Data: 2006-03-14 21:14:01
    Temat: Zniszczenie forum.
    Od: " Jasiu" <j...@g...pl>

    Witam !

    Zgłaszam się tutaj gdyż nie wiem co poczynić z tą sprawą.
    Mianowicie, byłem adminem forum www.klanspjk2.glt.pl jest to forum jednego z
    klanów gry zwanej jk2 (jedi Outcast 2). Pewnego dnia ktoś skasował wszystkie
    posty i poprzestawiał ustawienia forum. Było w to włozone wiele pracy i wiele
    ważnych informacij. Zdobyliśmy jednak jego IP z któreg dokonał dzieła
    zniszczenia. Za drugim, razem uzbroiliśmy się w beckup czyli codzienny safe
    wszystkich postów na wypadek kolejnej kasacji. I dzisiejszego dnia znowu się
    to stało wszystkie tematy wyzerowane, wszystkie posty usunięte. I znów mamy
    jego IP a nawet 3 IP jedno było to samo co w pierwszym włamaniu 2 jednego z
    adminów (prawdopodobnie włamał się przez jego login) i 3 neostrada czyli IP
    dynamiczne. Tak więc zrobiliśmy z panelu administratora screeny jego kroków z
    jakich IP kasował posty a z jakich się włamywał. Mamy nie zbite dowody że to
    to IP kasowało nam forum juz dwa razy. Prawdopodbnie i 3 razy ale niestety za
    pierwszym razem nie umieliśmy sprawdzić IP "hackera". Tak więc chciałbym się
    dowiedzieć czy można mu jakoś zaszkodzić prawnie, byle jak najwięcej i jak
    najgorzej i czy można od niego rządać odszkodowania za jego czyny. Bardzo bym
    prosił o jak najwiecej informacij. Dziekuje z góry.

  • 2. Data: 2006-03-14 21:33:07
    Temat: Re: Zniszczenie forum.
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Mianowicie, byłem adminem forum

    [..]

    > Zdobyliśmy jednak jego IP z któreg dokonał dzieła
    > zniszczenia. Za drugim, razem uzbroiliśmy się w beckup czyli

    Z całym szacunkiem, ale wnioskując z tego co napisałeś,
    to z Ciebie jest dupa a nie żaden admin. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2006-03-14 21:37:31
    Od: " " <j...@g...pl>

    Ech...ty napewno byś to ominął. Zresztą nie przyszedłem tu po to by ktoś mnie
    nazywał "dupą" tylko po to by ktoś mi doradzil tego typu posty mógł byś sobie
    darować.

  • 4. Data: 2006-03-14 22:22:30
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witaj!

    Zwykle te darmowe popularne skrypty forum są dziurawe jak sito,
    ale jeśli masz dowody to:
    - zgłoś sprawę adminowi u którego masz hosting niech zabezpieczy logi.
    - jeśli atakującym jest klient Telekomunikacji Polskiej S.A.
    zgłoś do nich

    tu masz info jak postępować:
    http://www.tp.pl/prt/pl/obsluga_klienta/kl_biznesowy
    /bezpieczenstwo/504744?_a=504750

    - jeśli uznają, że Twoje dowody są niezbite to przystąpią do działania,
    a tylko oni są w stanie ustalić adres osoby.

    Nie zwlekaj aby czasami logi nie poginęły. Jeśli oczywiście chcesz
    próbować walczyć o sprawiedliwość ...

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2006-03-14 22:33:10
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    " Jasiu" <j...@g...pl> writes:

> [...]
    > jednego z klanów gry zwanej jk2 (jedi Outcast 2). Pewnego dnia ktoś
    > skasował wszystkie posty i poprzestawiał ustawienia forum.

    To jest prawdopodobnie wykroczenie albo przestępstwo przeciwko
    informacji. Na alt.pl.comp.os.hacking są osoby, które się
    na takich rzeczach znają.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2006-03-14 23:02:02
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Z całym szacunkiem, ale wnioskując z tego co napisałeś,
    > to z Ciebie jest dupa a nie żaden admin. Pozdrawiam.

    Z calym szacunkiem, to nie ma takiego admina, na ktorego nie znalazlby sie
    hacker. Jezeli tego nie wiesz, to dupa z Ciebie, a nie admin. W dodatku zbyt
    pewna siebie dupa ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2006-03-14 23:23:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Tiger" <c...@c...pl> writes:

    > Z calym szacunkiem, to nie ma takiego admina, na ktorego
    > nie znalazlby sie hacker.

    Ja preferuję termin 'włamywacz komputerowy'.

  • 8. Data: 2006-03-15 04:26:28
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik " Jasiu" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    (..) (prawdopodobnie włamał się przez jego login)

    Uzyl loginu i hasla admina . Moze wystarczy takie funkcje powierzac komus
    kto ma wiecej niz 14,5 roku ......

    J.

  • 9. Data: 2006-03-15 07:48:37
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > bym
    > prosił o jak najwiecej informacij. Dziekuje z góry.

    Mam podobny problem z włamaniem do mojej sieci w celu korzystania za darmo z
    internetu. Mam wydruki logów, szczegółowe kroki jakie podjęłem w celu
    namierzenia. Kilkaset MB pakietow jakie komputer włamywacza wysłał i
    odebrał, a w nich loginy i hasla do poczty, logowanie do allegro. Ponadto w
    czasie kiedy był podłączony logował się na Allegro. Teraz wystarczy żeby z
    Allegro dostać IP, z którego się logował użytkownik o godzinach, które
    wskazałem. W połączeniu z brakiem umowy stanowi to jeden z dowodów na
    nieuprawnone korzystanie z sieci.
    Zabezpiezcenia są kiepskie - MAC i WEP, ale SĄ! I to wystarczy. Zgłosiłem
    przestępstwo z art 267kk, zagrożone do 2 lat więzienia. Myślę, że nic
    powaznego mu nie zrobią, ale chodzi przede wszystkim o to, żebym i ja też
    się świetnie bawił. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2006-03-15 10:12:54
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 15 Mar 2006 00:02:02 +0100,
    Tiger <c...@c...pl> screamed:

    > Z calym szacunkiem, to nie ma takiego admina, na ktorego nie znalazlby sie
    > hacker. Jezeli tego nie wiesz, to dupa z Ciebie, a nie admin. W dodatku zbyt
    > pewna siebie dupa ;-)

    Dupa - nie zabezpieczył się na kolejny włam - _już_ powinien znać mechanizm
    włamania.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 11:12:06 user up 10916 days, 23:07, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Avoid the Fortran arithmetic IF (or better yet, just avoid Fortran).