eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZniszczenia spowodowane przez remontujacych mieszkanie sasiadow › Re: Zniszczenia spowodowane przez remontujacych mieszkanie sasiadow
    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zniszczenia spowodowane przez remontujacych mieszkanie sasiadow
    Date: Wed, 29 Sep 2004 19:43:27 +0200

    Dnia 29 wrz o godzinie 13:14, na pl.soc.prawo, p...@o...pl napisał(a):

    > Posluchajcie!
    > Jest tak, do budynku dochodzi zasilanie (nie wanze iloma fazami i jak) w
    > budynku jest tranformator

    Zapewne mówisz o stacji transformatorowej - ale to nie ma znaczenia w
    opisywanej sytuacji.

    > i zasilanie idzie do tablicy glownej, gdzie jest
    > kilkadziesiat bezpiecznikow,

    To jest zapewne tablica administracyjna /zabezpieczenia ośw. klatek,
    piwnic, strychów, suszarni itp itd/ oraz zabezpieczenia WLZów

    > oddzielne do zasilania siwatla na kazdej z 9 klatek, oddzielne dla kazdej z trzech
    > faz na kazdej z klatek. W kazdej z klatek sa po trzy piony, na kazdym z 11
    kondygnacji
    > jest kolejna skrzynka bezpiecznikow

    tzw. tablice piętrowe

    > i liczniki - sa tam po trzy bezpieczniki odcinajace zasilanie przed licznikiem.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    czyli macie w mieszkaniach zasilanie 3-fazowe??

    > A ciekawostka jest podlaczenie, kazdej z faz! Mianowicie nie jest to pion, tylko
    > jest to taka 'pajeczyna' np. na pietrze 3 jest mieszkanie po srodku, 4
    > mieszkanie po lewej, 5,6 mieszkanie po prawej, 7 mieszkanie po lewej itd...

    Tego nie rozumiem za bardzo :(
    Chodzi Ci o nie równomierne obciążenie poszczególnych faz w tablicach
    piętrowych?

    > Fachowcy (robotnicy) mieli problem z wiertarka czy czyms takim! W zwiazku z tym
    > wymienili bezpiecznik w mieszkaniu, jak im wywalal ten w mieszkaniu to wymienili
    > bezpiecznik na klatce!

    Aaaaa to jest extra :)
    W jaki sposób uzyskali dostęp do tych urządzeń?
    Po prostu właściciel /spółdzielnia/ wogóle nie zabezpieczył dostępu do tych
    urządzeń co jest jego psim obowiązkiem!!!

    > I wtedy doszlo do zwarcia w urzadzeniu i przepiecie spowodowalo ze uszkodzony
    > zostal komputer i wywalilo bezpiecznik na tablicy glownej!

    Nie widzę w opisywanej sytuacji możliwości by zadziałanie zabezpieczenia w
    tablicy piętrowej spowodowało uszkodzenie u Ciebie w mieszkaniu.

    > Co do rozmowy z sasiadami, to wlascicielka powiedziala ze jej to nic nie
    > obchodzi, nie poda takze nazwy firmy!

    I ma rację - na obecnym etapie nie musie tego czynić.

    > Jak wiadomo najlepsza forma obrony jest atak! Oswiadczyla takze ze to mysmy
    > spowodowali spiecie i ona musiala placic za nadgodziny pracownikom!

    O widzisz - a nie mogło tak być? ;)
    W Twojej instalacji doszło do jakiegoś uszkodzenia i w analogiczny sposób
    mogło dojść do uszkodzenia u tej na razie "winnej" lokatorki ;)

    > Ktorzy nastepnego dnia wogole sie nie pojawili! Wiec nie ma mowy o ugodzie!

    Pisałem Ci już kilkukrotnie - jakie powinienieś podjąć kroki - po raz
    kolejny już nie będę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423