    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiany ws. umów tymczasowych - kolejny prawny babol?
    Date: Sun, 14 Sep 2014 10:36:25 +0200

    W dniu 2014-08-31 11:40, z pisze:
    > Rozmawiałem ostatnio z człowiekiem co od wielu lat prowadzi małą firmę
    > produkcyjną. Zmienia profil na handel bo się nie da utrzymać.
    A czemu tu się dziwić? Od dawna wiadomo, że w PL/UE nie opłaca się
    _mała_ produkcja (zwłaszcza w porównaniu z handlem), z wyjątkiem:
    - rzeczy mocno-nietypowych lub specjalistycznych, których chińczykowi
    się nie opłaca w małych ilościach robić, na tyle luksusowych gdzie
    klient płaci nie patrząc tylko na cenę, ewentualnie gabarytowych a
    niedrogich per kg (jak np. meble, płyty kartongips czy inne takie)
    których nie opłaciłoby się ciągnąć z chiń.
    - rzeczy dotowanych lub ogólnie działalności pasożytniczej na dotacjach.

    O takiej _dużej_ produkcji (koncerny składające agd/rtv/auto itp) nie
    pisze, bo tutaj to realnie tylko gdzie najtańsze koszty pracy i lepsze
    zwolnienia podatkowe, tam się to przerzuca, i zawsze można przerzucić
    gdzie indziej, jak się zwolnienia skończą lub ktoś zrobi się tańszy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173