    From: HARY <h...@e...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zeznania świadków, a zapis w protokole
    Date: Sun, 16 Dec 2012 18:17:52 +0000 (UTC)

    On Sat, 15 Dec 2012 13:29:03 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Dla porządku: piszę z głowy czyli z niczego, ale pamiętam że kiedyś
    > ta sprawa była na grupie, powinno być w archiwum.

    Znalazłem to:
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/msg/d936
    a820fc88f94e

    Ale tu dyskusja szybko zboczyła na temat technicznych możliwości
    rejestrowania rozpraw. Na pożądany przeze mnie temat raczej mało jest.

    We wtorek znów świadkuję i w sumie nadal nie wiem, jak zadbać o prawo
    do rzetelnego zaprotokołowania moich odpowiedzi. Czy jest na sali
    praktyk?!

    ATSD, czy nie można przesłuchać raz, a porządnie i dołączyć zeznań z
    jednej sprawy do drugiej? To wszystko pracownicy tej samej firmy, ten
    sam okres pracy i ta sama sytuacja: kary umowne zamiast wypłat.

    > Bodaj na podstawie art.148.3 KPC można wnioskować o "literalny" zapis
    > treści zeznań. To właśnie "było kiedyś na grupie".
    > No i oczywiście korygować każdą nieścisłość.

    Art 148 nie ma par 3. Mówi o jawności rozpraw.

    Natomiast Art. 273 par 1. mówi:

    "Zeznanie świadka, po zapisaniu do protokołu, będzie mu odczytane i
    stosownie do okoliczności na podstawie jego uwag uzupełnione lub
    sprostowane."

    Z tym się nie spotkałem ani razu, niezależnie od tego, czy sąd pozwalał
    na swobodne wypowiedzi i protokołował je, czy nie.

    > Do reszty się nie odnoszę, bo nie mam konceptu jak ugryźć.
    > IMO to, że w KPK *dopuszczono* aby sąd *pozwalał* na nagrywanie
    > to nieporozumienie, ale co robić, taki mamy parlament, który
    > "przyjmuje założenie że sąd bez powodu...".

    Tym bardziej, że pozwany ma asa: "będzie mowa o tajemnicach firmy". Już
    go używał, kiedy na sali zjawiał się dziennikarz. Ostatecznie pokazano
    mu drzwi.

    > IMVHO zawnioskować o pozwolenie na samodzielne nagrywanie nie
    > zaszkodzi. Z dopilnowaniem wpisu do protokołu, że sąd odmówił.

    A jak sąd odmówi i tego zapisu...? Przepychanki słowne, to ostatnia
    rzecz, do jakiej się nadaję.

    HARY

    --
    Nasza epoka jest parodią wszystkich poprzednich.