  • 1. Data: 2002-06-14 08:42:26
    Temat: Zdrowie a wojsko
    Od: "fastB" <d...@p...fm>

    Mam taki problem potrzebuje mnie ojczyzna. Mam kamicę nerkową - dobrze
    udokumentowaną. Wojskowa Komisja Lekarska skierowała mnie do swojego
    specjalisty, który stwierdził "Kamica nerkowa obustronna". I to wszystko.
    Mnie to trochę martwi trzy słowa, nic o powikłaniach i napadach kolki
    nerkowej (udokumentowanych).
    Moje pytanie brzmi czy zgodnie z rozporządzeniem MON [Dz.U.92.57.278, zm.:
    Dz.U.94.31.113] pasuję do jakiegoś paragrafu:
    44 p3 Kamica dróg żółciowych -kat D
    49 p3 Kamica układu moczowego, z okresowym wydalaniem złogów, udokumentowana
    radiologicznie - kat A/D

    A jeśli pasuje do 49 p3 to co znaczy A/D. Pracownik będzie rzucał monetą?
    Moim zdaniem jest to kolejna furtka w naszym systemie prawnym, aby mogli
    "dorobić" lekarze (nie wszyscy, ale jednak).

    -------------Pozdrawiam-------------
    -------------Szyna-------------
    ====================================

  • 2. Data: 2002-06-17 09:34:47
    Temat: Re: Zdrowie a wojsko
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fastB" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Mam taki problem...

    Porównaj poniższe cytaty (z twojego postu)

    1) "Kamica nerkowa obustronna".
    2) 44 p3 Kamica dróg żółciowych -kat D

    Brzmi tak samo, no nie?
    Jakby chciał Ci dać 49 p3 to by napisał coś o tym wydalaniu złogów.
    Jak dla mnie kat. "D" masz jak w banku.

> [...]
    > Moim zdaniem jest to kolejna furtka w naszym systemie prawnym, aby mogli
    > "dorobić" lekarze (nie wszyscy, ale jednak).

    A/D - zależy co powie lekarz. Ja miałem takiego co schorzenie z kat. A
    podciągnął do D, bo "dziwne te pana wyniki, na 90% coś tam się więcej
    dzieje, nie będę ryzykował, radzę zmienić lekarza na bardziej dociekliwego,
    kat. D, następny proszę" :)
    Są lekarze co nawet bardzo zaawansowane schorzenia traktują z przymrużeniem
    oka i zawyżają kategorię ("pobiega pan po poligonie, poćwiczy, młody pan
    jest polepszy się panu od tego na pewno")...