    From: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zażalenie na sąd
    Date: Mon, 22 Nov 2004 15:26:45 +0100
    Sender: j...@a...pl@80.48.60.10

    użytkownik Waldek Godel napisał(a) w wiadomości

    > Sprawa wygląda tak, że sąd zgubił kolejno dwa pisma procesowe - są dowody
    > ich nadania. W efekcie sprawa z wygranej stała się przegraną. Sąd
    > oczywiście nie ma zamiaru przyznać się do błędu i dalej brnie w zaparte -
    > wszelkie zażalenia odrzuca.
    > Dowiedziałem się, iż jest takie coś jak "Zażalenie na sąd" lub "zażalenie
    > na działalność sądu".
    > Jeżeli to prawda, to jak to ma wyglądać - w sensie czy normalne pismo, czy
    > jakiś formularz i zasadnicze pytanie: gdzie to się składa - w sądzie II
    > instancji czy jak?

    Kiedyś, dawno dawno temu nazywało się to nagana sędziego. Obecne prawo tego nie
    przewiduje.
    Co bardziej uparci ślą skargi na sądy do: Prezesa Sądu, Ministra
    Sprawiedliwości, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezydenta, itd. Poprawni
    politycznie skarżą się do Strasburga. Nowocześni do TVN lub Polsatu. Ale pytanie
    jest takie czy masz rację obiektywnie, czy tylko subiektywnie.
    A poważnie nie ma czegoś takiego jak zażalenie na sąd. Przysługują środki
    odwoławcze na niektóre orzeczenia sądu, między innymi na odrzucanie zażaleń
    (zależy od stanu faktycznego).

    --
    JOHNSON :)