    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 21 Aug 2013 10:49:40 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zaniżone odszkodowanie po kolizji

    On Wed, 21 Aug 2013, J.F. wrote:

> [...]
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    > Ale pominales drugie zdanie

    Nie pominąłem, sprawdź dwa ostatnie zdania cytatu ;)

    > "Jednakże gdyby przywrócenie stanu
    > poprzedniego było niemożliwe albo gdyby pociągało za sobą dla
    > zobowiązanego nadmierne trudności lub koszty,

    "Nadmiernych trudności" nie ma, bo poszkodowany oferuje załatwienie
    całej naprawy na konkretnych warunkach, to jest jedynie opcja
    na wypadek jakby zobowiązany uważał że "można taniej".

    > roszczenie
    > poszkodowanego ogranicza się do świadczenia w pieniądzu"
    >
    > Jesli obecnie taki telefon uzywany i sprawny mozna kupic na Allegro za
    > 240 zl - wyplacone odszkodowanie wydaje sie odpowiednie.

    Jeśli.
    Właśnie :)
    A można?
    To niech napiszą, że oferują dostarczenie takiego sprawnego,
    używanego i w nie gorszym stanie niż poprzednio był zepsuty.
    Oczywiscie, że wtedy poszkodowany nie ma podstaw do dalszych
    żądań.

    :)

    pzdr, Gotfryd