    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zaniżone odszkodowanie po kolizji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 21 Aug 2013 08:35:24 +0200

    Dnia Tue, 20 Aug 2013 21:16:36 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Skorzystać z art.361 KC:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    > +++
    > Art. 363.
    > § 1. Naprawienie szkody powinno nastšpić,
    > według wyboru poszkodowanego,
    > bšdŸ przez przywrócenie stanu poprzedniego,
    > bšdŸ przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. [...]
    > [...]
    > ---
    > Niech biorą zepsuty i naprawiają, mają oddać sprawny "nie gorszy
    > niż zepsuty" (być może inny).
    > Tam jest dalej co prawda zastrzeżenie o "nadmiernej trudności", ale
    > IMO wtedy można argumentować że to samo dotyczy poszkodowanego i DLATEGO
> [...]

    Ale pominales drugie zdanie
    "Jednakże gdyby przywrócenie stanu
    poprzedniego było niemożliwe albo gdyby pociągało za sobą dla
    zobowiązanego nadmierne trudności lub koszty, roszczenie
    poszkodowanego ogranicza się do świadczenia w pieniądzu"

    Jesli obecnie taki telefon uzywany i sprawny mozna kupic na Allegro za
    240 zl - wyplacone odszkodowanie wydaje sie odpowiednie.

    No - moze w komisie, gdyz zakup na allegro jest obarczony ryzykiem,
    chyba ze ubezpieczyciel udzieli darmowej polisy na to ryzyko,
    plus tyle ile serwis zazyczy sobie za przegranie danych :-)

    Ale zakup ubezpiecza tez Allegro, wiec polise skreslam :-)

    J.