    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaniżone odszkodowanie po kolizji
    Date: Tue, 20 Aug 2013 23:49:25 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > "zasadniczo" tak, ale o tyle o ile owo "odliczenie" nie sprowadza
    > się do wzięcia wartości z kapelusza.
    > Na mój gust powinna to być "wartość rynkowa" takiego aparatu
    > (starego, 3 letniego).
    > Ale owszem, wiem że odliczanie "amortyzacji" jest ulubioną metodą
    > ubezpieczycieli. Biorą oczywiście MAKSYMALNE dopuszczalne
    > wskaźniki amortyzacji :>

    A tu się nie zgodzę. Rękami i nogami.

    Amortyzacja powinna dotyczyć zużycia części od momentu zakupu, za te
    1800, do momentu wyceny.

    Wartość rynkowa jest wartością w momencie wyceny.
    Wartość za jaką można obecnie kupić ten telefon. Niech to będzie
    znany serwis aukcyjny, jako skarbnica wiedzy o wszelakich towarach.
    Wartością tą nie będzie oferowana cena sprzedaży, ale cena za jaką
    ktoś ostatnio kupił. Wartość rynkowa telewizora kineskopowego nie
    wynosi 25zł, bo za tyle wystawiono, a nie kupiono. Inni sprzedali go
    za 10 zł :-)
    Mam poprosić sprzedającego w serwisie aukcyjnym telefon HTC HD2,
    żeby od żądanej ceny obniżył mi cenę o amortyzację części? No bez
    żartów proszę :-D Towar jest wart tyle, za ile kupujący jest gotów
    zapłacić. Tu i teraz, w łatwo wyszukiwalnym miejscu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600