    From: <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaległy ZUS + komornik
    Date: Wed, 14 Sep 2005 10:25:06 +0000 (UTC)

    > Ekhmmm - co do odsetek - przestaje biec okres naliczania z chwilą złożenia
    > podania o przystąpienie do układu ratalnego, ale do tego czasu normalnie
    > biegnie. Przy podpisywaniu umowy UR - dowiesz się ze dochodzi opłata
    > prolongacyjna - 50% wartości odsetek ......

    Przed chwilą dzwoniłem do ZUS i sprawa wygląda tak. Mam do uiszczenia 2
    składki z 97 roku na łączną kwotę ca. 2200 zł. Przypomnieli sobie o tym po 8-
    miu latach!. Odsteki od tego to ca. 5300 zł.

    Układ ratalny, który proponuje ZUS to spłata kwoty zasadniczej, odsetków i
    tzw. opłaty prolongacyjnej wynoszącej 50% odsetków. Razem muszę spłacić ca.
    10.500 zł.

    To jest straszne zdzierstwo. Przy odsetkach ustawowych rzędu 12% rocznie, to
    co powinienem płacić od kwowty 2200 zł za obsługę zadłużenia, to jakieś 260 zł
    rocznie.

    Ale najciekawsze są raty. Pierwsze dwie po 200 zł, następne po 600 zł. Nie
    jestem w stanie zapłacić, więcej niż 200 zł, a pani, że to moje zmartwienie.

    Czy jest możliwość zawieszenia płatności do czasu znalezienia pracy. Inaczej
    to będzie chinśka pułapka na palec im bardziej się starasz żeby zdjąć, tym
    mocniej się zaciska.

    Co powinienem wg. Was zrobić?

    Pozdrawiam,
    Kawabatay