  • Data: 2007-03-22 08:59:42
    Temat: Re: Załamana ręka przy upadku na chodniku
    Od: "earl" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Mar, 09:06, bnouq <b...@s...net> wrote:
    > Starsza kobieta twierdzi, że 2 miesiące temu złamała rękę, na chodniku
    > pewnej posesji i chce dostać odszkodowanie. Teraz informuje o tym nastoletnie
    > dziecko właściciela posesji, aby poniformowało o tym rodziców. Podobno sąsiadka w/w
    posesji pomagała tej kobiecie po upadku
    > w/w posesji pomagała jej wstać i ona potwierdza ten wypadek.
    >
    > Jak powinien się zachować właściciel wspomnianej posesji? Bo wypadek
    > mógł być przecież w innym miejscu oraz czy termin i forma zgłaszania
    > takiego wypadku jest właściwa? Czy wystarczy świadectwo jednej sąsiadki,
    > która przecież nie musi być życzliwa właścicielom w/w posesji? Jakie
    > przepisy prawne mają tu zastosowanie?
    >
    > --
    > bnouq

    żeby własciciel posesji odpowiadał za te rękę, kobieta musi mu
    udowodnic [art 6 kc], że złamała ją z winy właściciela, a nie np.
    przez własną nieuwagę czy nieostrożność, może miała śliskie buty ;-),
    znaczy coś było nie w porządku z terenem i to w wyniku zaniedbań
    właściciela, zależy od przypadku - inne są standardy dla chodnika
    miejskiego, inne dla terenu budowy
    miejsce pewnie potwierdzą jej świadkowie, kwestia wiarygodnosci
    forma roszczenia dowolna,zależy czy chcesz uznać, że szkoda
    rzeczywiście z twojej winy i płacić babie, ja poczekałabym aż
    przyjdzie bardziej formalne zgłoszenie niż osiedlowa plotka, najlepiej
    na piśmie, żeby było konkretnie wiadomo czego [i przede wszystkim
    ile ;-))) ] chce
    Termin zgłoszenia - max 10 lat od zdarzenia [ogólne terminy
    przedawnienia