  • Data: 2005-01-21 16:29:13
    Temat: Re: Zakaz konkurencji po ustaniu zatrudnienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:6f21.0000010a.41f0e9e3@newsgate.onet.pl...

    > Pytanie trochę z innej beczki: jeśli w umowie o zakazie konkurencji (UOZK)
    > jest napisane, że obowiązuje ona od dnia rozwiązania umowy, a umowa po
    prostu
    > wygasła (np. na skutek upływu okresu na jaki została zawarta) to UOZK
    nadal
    > obowiązuje pracownika?

    Zwróć uwagę, ze UOZK jest osobną umową. I żyje własnym życiem równolegle do
    umowy o pracę. W tej umowie jest również określone jej wygaśnięcie. Może być
    w chwili ustania zatrudnienia, może być w chwili rozwiązania konkretnej
    umowy o pracę, może być w jakiś tam czas po opisanych zdarzeniach a może być
    jeszcze coś innego. Stąd moje pytanie: Co jest w umowie napisane na ten
    temat?

    Z reguły w umowach jest wpisywany jako termin odniesienia chwila ustania
    zatrudnienia. Jeśli by było tak, to nie ma znaczenia, ile tych umów po
    drodze było. Liczy się koniec zatrudnienia.