    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz + "Nie dotyczy mieszkańców"
    Date: Sun, 12 Feb 2006 21:11:08 +0100

    R2r [###b...@m...net.pl.###] napisał:

    > No być może tak, ale czy "przy okazji" nie wlepią mi mandatu za
    > wykroczenie - parkowanie w niedozwolonym dla mnie miejscu? Chodzi mi
    > to właśnie, czy ja mogę parkować na tak oznakowanym parkingu?

    Wyjaśniasz, że samochodem przyjechała Twoja mama / tata, a Ty chcesz
    odjechać i sprawa załatwiona. Przepis nie precyzuje, czy mieszkaniec
    ma koniecznie siedzieć za kierownicą. Moim zdaniem równie dobrze może
    po prostu siedzieć w samochodzie. Podobnie w wypadku znajomych.
    Przecież mogłeś znajomemu pożyczyć swój samochód. Teraz Ty odjeżdżasz.
    Zresztą te tabliczki w ogóle są cokolwiek bez sensu, bo tak jak
    zauważyłeś nie precyzują mieszkańcem czego masz być.

    Bardzo dawno temu w dowodach rejestracyjnych umieszczano informację o
    miejscu garażowania pojazdu. Wówczas takie tabliczki miały sens, bo
    można było na podstawie dowodu rejestracyjnego sprawdzać, czy dany
    samochód ma prawo przebywać w danym miejscu. No i tabliczki były "Nie
    dotyczy samochodów garażujących". Ale to bardzo dawne dzieje. Ja to
    znam z opowiadań w zasadzie.

    Natomiast tamten "Łoś" po prostu popełnił wykroczenie zastawiając Cię.