  • 1. Data: 2006-02-20 07:14:02
    Temat: Zajęcie narzędzi ...
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Witajcie,

    Firma X miala zlecenie na wykonanie kuchni (do 16.12.2005),
    do tej pory nie wykonali jej, ale zwiezli narzedzia.
    Konca nie bylo widac, wiec podalem goscia do Biura Ochrony Konsumenta.
    On sie zdenerwowal i powiedzial, ze do momentu wyjasnienia sprawy palcem nie
    ruszy i chce odzyskac narzedzia, ktore przywiozl.
    Sprawy by nie bylo, gdybym nie wplacil prawie 90% kasy.
    Teraz powiedzialem, ze narzedzi nie oddam, jak nie zwroci mi pieniedzy, ja
    umowe wypowiedzialem na podstawie art. 635 KC.
    Byl u mnie z policją (z patrolu), wyjasnilem im sprawe, oni zapytali
    dyzurnego, a dyzurny powiedzial, ze to sprawa cywilna, niech ida do sadu,
    nie podejmowac interwencji.
    Tego samego dnia byl raz jeszcze z innym policjantem, w mundurze (zona
    widziala przez wizjer), mnie nie bylo w domu.
    Rozmawialem z nim przez telefon, on z kolei powidzial ze narzedzia musze
    oddac.

    Pytanie:
    Czy moge zając narzedzia na poczet przyszlych naleznosci, gdyz obawiam sie
    ze gosc jest niewyplacalny i chce sie zabezpieczyc ?
    (narzedzia maja wartosc .. moze z 500 zl , zaliczka opiewa na 4,5 tys)

    Bylem na komendzie, jedni mowia, ze nie musze oddawac, a dyzurny ze musze.

    Please
    dzisiaj o 11 mam spotkanie mediacyjne w BRPKonsumenta,
    a jak przyjdzie z policją, co mogę zrobić ??

    Pozdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-02-20 07:36:50
    Temat: Re: Zajęcie narzędzi ...
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <43f96c3b$1@news.inet.com.pl>, Marsjusz wrote:

> [...]
    > (narzedzia maja wartosc .. moze z 500 zl , zaliczka opiewa na 4,5 tys)
    >
    > Bylem na komendzie, jedni mowia, ze nie musze oddawac, a dyzurny ze musze.

    Jak nikt nie poradzi ci nic konkretnego, to poszukaj w archiwum.
    Niedawno (chyba już w tym roku) był wątek o najemcy, co nie płaci i o
    tym, że można zająć jego rzeczy, które znajdują się w tym wynajmowanym
    mieszkaniu. Padł jakiś paragraf, ale obawiam się, że dotyczył tylko
    sytuacji najmu.

    A przede wszystkim to nie zaszkodzi przejrzeć kodeks cywilny.

    Renata

  • 3. Data: 2006-02-20 21:27:38
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marsjusz wrote:
    > Czy moge zając narzedzia na poczet przyszlych naleznosci, gdyz obawiam sie
    > ze gosc jest niewyplacalny i chce sie zabezpieczyc ?

    Zajęcia na poczet ("potrącenia wierzytelności") nie można robić
    rzecz-za-pieniądze. Zastaw wymaga zgody właściciela. Więc IMO musisz
    oddać.