  • Data: 2005-06-23 06:28:03
    Temat: Re: Zaginęła kobieta - problem z mieszkaniem
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Xena napisał(a):
    > Adnotacja listonosza może być w zasadzie dowolna. Ale czy naprawde listonosz
    > to jakas władza w Polsce? Jak listonosz napisze, że ja nie zyję, to uznają
    > mnie za zmarła i akt zgonu wystawią?

    Nie, ale jest to informacja dla sądu.
    Żaden sąd nie uzna za doręczoną przesyłki jeśli będzie na niej
    informacja, że adresat zmarł albo wyprowadził się (to drugie poza
    przypadkami, gdy jest to kolejna przesyłka i był już obowiązek
    informowania sądu o zmianie adresu albo w postępowaniu
    wieczystoksięgowym, gdy obowiązek ten jest stale - art.626[12] kpc).
    A listonosz ma obowiązek wskazać przyczynę niedoręczenia (§5 ust.2
    rozporządzenia w sprawie szczegółowego trybu doręczania pism sądowych
    przez pocztę w postępowaniu cywilnym.

    > Adnotacja powinna być jak najbardziej "niepodjęte w terminie".
    > Jeśli ktoś np. zmienia adres i chce aby pisma były przekierowywane do niego,
    > powinien to zglosić (i pewnie zapłacić) na właściwej poczcie. Listonoszowi
    > nic do tego - zresztą on nie zastał adresata, więc wrzuca do skrzynki awizo,
    > potem kolejne i już.

    Tak, jeśli będzie to awizo i niepodjęta przesyłka, to będzie taka
    informacja bez względu na rzeczywistą przyczynę. Ale jeśli ktoś poda
    listonoszowi inna przyczynę nieobecności adresata, to ona powinna zostać
    odnotowana na przesyłce.

    KG