  • 1. Data: 2006-12-17 21:09:20
    Temat: Zabranie komputera - jego zwrot a prawo
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    Witam.

    Zabrano mi jednostkę centralna komputera do badań z przyczyny innej, niż
    posiadanie nielegalnego oprogramowania - sprawa dotyczy zupełnie innego
    tematu (dla osób posiadających chęć konwersacji uświadomie na priv o co
    chodzi). Poddałem sie tzw. dobrowolnemu poddaniu się karze. Czyli przyznałem
    się skromnie, ze skruchą, do zarzucanego mi czynu. Wywiązałem się również z
    każdych punktów ustalonych przez Prokuratora będącymi wobec mnie środkami
    zapobiegawczymi , m.in. z punktu poręczenia majątkowego.
    Czy w związku z tym, mogę liczyć po zakończeniu badań komputera na jego
    zwrot?

    Andre NH

  • 2. Data: 2006-12-17 21:15:01
    Temat: Re: Zabranie komputera - jego zwrot a prawo
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > chodzi). Poddałem sie tzw. dobrowolnemu poddaniu się karze. Czyli przyznałem
    > się skromnie, ze skruch?, do zarzucanego mi czynu. Wywi?załem się również z

    Groziles komus ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2006-12-17 22:23:28
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Groziles komus ?

    no jak nie grozil to moze proponowal numerek?:)
    no ale niech sie oskarzony wypowie

  • 4. Data: 2006-12-17 23:01:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 17 Dec 2006 22:09:20 +0100, Andre NH napisał(a):

    > Czy w związku z tym, mogę liczyć po zakończeniu badań komputera na jego
    > zwrot?

    Jeśli do przestępstwa posłużył Ci właśnie komputer, to wątpie bo zazwyczaj
    orzeka sie przepadek.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-12-17 23:45:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jeśli do przestępstwa posłużył Ci właśnie komputer, to wątpie bo zazwyczaj
    > orzeka sie przepadek.

    Ale wówczas musiał by się na to zgodzić przy dobrowolnym poddaniu się karze i
    chyba by nie pytał nas o to.

  • 6. Data: 2006-12-18 00:07:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Dec 2006 00:45:16 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale wówczas musiał by się na to zgodzić przy dobrowolnym poddaniu się karze i
    > chyba by nie pytał nas o to.

    Czyli jeśli dostanie akceptacje tego co zaproponuje (i nie bedzie w jego
    propozycji "konfiskaty" sprzetu) - to komputer odzyska? A nie jest tak, ze
    sedzia moze oprocz wszystkiego zarzadzic przepadek?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-12-18 00:15:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli jeśli dostanie akceptacje tego co zaproponuje (i nie bedzie w jego
    > propozycji "konfiskaty" sprzetu) - to komputer odzyska? A nie jest tak, ze
    > sedzia moze oprocz wszystkiego zarzadzic przepadek?

    Prokurator nie może wnioskować inaczej, niż zgodę wyraził oskarżony. Sąd nie
    może z urzędu tego wyprostować. może się nie zgodzić na dobrowolne poddanie się
    karze i w toku normalnego procesu zasądzić przepadek narzędzia przestępstwa.
    Nadal nie wiemy, co to za przestępstwo, wiec trudno ocenić, na ile komputer mógł
    być tu narzędziem.

  • 8. Data: 2006-12-18 08:16:12
    Od: "latet" <s...@x...pl>

> [...]
    > narzędzia przestępstwa. Nadal nie wiemy, co to za przestępstwo, wiec
    > trudno ocenić, na ile komputer mógł być tu narzędziem.

    A co z danymi?
    Zalozmy, ze wlasciciel kompa faktycznie dokonał przstępstwa
    i komp, jako narzedzie, przepada. Ale przestepca to tez czlowiek,
    czy wolno mu przy okazji zadac cios tak bolesny, jak przepadek
    zdjec, pamiatki rodzinnej z ostatnich lat, ktory w tym kompie
    sie znajdowaly? Wszak te zdjecia z przestepstwem nic wspolnego
    nie mialy.

    latet

  • 9. Data: 2006-12-18 08:46:49
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "latet" <s...@x...pl> wrote in message news:em5inj$o04$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > zdjec, pamiatki rodzinnej z ostatnich lat, ktory w tym kompie
    > sie znajdowaly? Wszak te zdjecia z przestepstwem nic wspolnego

    Jak pokazuje praktyka, można.
    Wszystko można.

    Stach

  • 10. Data: 2006-12-18 09:18:12
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    latet napisał(a):

> [...]
    > zdjec, pamiatki rodzinnej z ostatnich lat, ktory w tym kompie
    > sie znajdowaly? Wszak te zdjecia z przestepstwem nic wspolnego

    Jest takie magiczne slowo 'backup'. Stosuje sie to (i bardzo poleca) nie
    tylko ze wzgledu na takie jak powyzej problemy.
    Majac tylko jedna kopie na komputerze, pozbyc sie ich mozna nie tylko za
    przyczyna sadu, ale pierwszej lepszej awarii systemu/dysku.

    pozdrawiam,
    Przemek O.