  • 41. Data: 2013-06-12 08:13:05
    Temat: Re: "Za długi rodziców nie odpowiadam" - jak?
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    witek wrote:
    > A co jak skarb panstwa spadek odrzuci?

    Art. 1023 kc
    § 1. Skarb Państwa ani gmina nie mogą odrzucić spadku, który im
    przypadł z mocy ustawy.
    § 2. Skarb Państwa ani gmina nie składają oświadczenia o
    przyjęciu spadku, a spadek uważa się za przyjęty z
    dobrodziejstwem inwentarza.

    Ciekawostką jest:
    Art. 927.
    § 1. Nie może być spadkobiercą osoba fizyczna, która nie żyje w
    chwili otwarcia
    spadku, ani osoba prawna, która w tym czasie nie istnieje.
    § 2. Jednakże dziecko w chwili otwarcia spadku już poczęte może być
    spadkobiercą, jeżeli urodzi się żywe.
    § 3. Fundacja ustanowiona w testamencie przez spadkodawcę może być
    spadkobiercą, jeżeli zostanie wpisana do rejestru w ciągu dwóch
    lat od
    ogłoszenia testamentu.

    Czyli można testamentowo zapisać całość spadku na Fundację albo
    na kilkaset Fundacji (przez kolejne podstawienia w treści
    testamentu) a w ten sposób prawdopodobnie któraś z nich nie
    odrzuci spadku albo przynajmniej wydłuży się czas na kolejne
    odrzucania spadków i analizowanie przez prawników.

  • 42. Data: 2013-06-12 08:16:01
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    poszukiwacz wrote:
    > Czyli można testamentowo zapisać całość spadku na Fundację

    Co ja mówię... wróć! Nie na Fundację tylko na inne osoby prawne -
    czyli na przykład na banki - to byłaby piękna zemsta zza grobu
    ich dłuznika!

  • 43. Data: 2013-06-12 14:23:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    poszukiwacz wrote:

    > Art. 1023 kc
    > § 1. Skarb Państwa ani gmina nie mogą odrzucić spadku, który im
    > przypadł z mocy ustawy.

    Z MOCY USTAWY.

    spadek przypadajacy na podstawie testamentu odrzucic moga tak jak kazdy
    inny.

    > § 2. Skarb Państwa ani gmina nie składają oświadczenia o
    > przyjęciu spadku, a spadek uważa się za przyjęty z
    > dobrodziejstwem inwentarza.

    nie dotyczy.

> [...]
    > ten sposób prawdopodobnie któraś z nich nie odrzuci spadku albo
    > przynajmniej wydłuży się czas na kolejne odrzucania spadków i

    a nie prosciej na nielubianych sąsiadów. I zaprosic ich na pogrzeb.
    tak zeby nie mogli powiedziec, ze o smierci nie wiedzieli, po czym
    ogłosić, że kochany sąsiad zapisał im majatek, po czym poczekac 6 miesiecy.

  • 44. Data: 2013-06-12 16:56:34
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    witek wrote:
    > Z MOCY USTAWY.
    >
    > spadek przypadajacy na podstawie testamentu odrzucic moga tak
    > jak kazdy inny.

    Przepraszam, dopiero później zauważyłem że pisałeś o odrzuceniu
    spadku przypadającego tylko z testamentu.

    > a nie prosciej na nielubianych sąsiadów. I zaprosic ich na
    > pogrzeb. tak zeby nie mogli powiedziec, ze o smierci nie
    > wiedzieli, po czym ogłosić, że kochany sąsiad zapisał im
    > majatek, po czym poczekac 6 miesiecy.

    Eh, miej litość dla tych sąsiadów:)
    Znalazłem coś takiego: prawnicze.cba.pl/kt.htm

    Poza tym w przypadku dziedziczenia na podstawie testamentu to
    trzeba wykazać że spadkobierca testamentowy poznał treść
    testamentu i dopiero od tej chwili biegnie mu 6 miesięcy czasu na
    odrzucenie spadku.

  • 45. Data: 2013-06-12 17:05:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    poszukiwacz wrote:

    > Przepraszam, dopiero później zauważyłem że pisałeś o odrzuceniu
    > spadku przypadającego tylko z testamentu.

    > Eh, miej litość dla tych sąsiadów:)

    a dlaczego?
    ja mam takiego jednego, ze chetnie bym mu cos podarowal w testamencie

> [...]

    > trzeba wykazać że spadkobierca testamentowy poznał treść
    > testamentu i dopiero od tej chwili biegnie mu 6 miesięcy czasu na

    inaczej.
    wykazac musi ten kto chce cos na tej podstawie udowodnic.

    jak ty chcesz udowodnic, ze ktos sie z testamentem zapoznal to musisz to
    udowodnic

    jak druga strona chce udowodnic, ze 6 miesiecy nie minelo, to sama musi
    udowodnic, że wcześniej o testamencie nie wiedziała.
    A przynajmniej uprawdopodobnic, ze nie miala okazji sie dowiedziec.

  • 46. Data: 2013-06-13 21:53:47
    Od: Dezeusz <l...@g...pl>

    W dniu 2013-06-10 18:57, witek pisze:

    > tylko wtedy kiedy dziedziczy ustawowo, a nie z racji testamentu.

    Zawsze. Z mocy ustawy.

    > A co jak skarb panstwa spadek odrzuci?
    > Wolno mu.

    Może i wolno, ale czemu miałby to robić?

  • 47. Data: 2013-06-13 22:37:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jun 2013, Dezeusz wrote:

> [...]

    Nie wolno.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 1023.
    § 1. Skarb Państwa ani gmina nie mogš odrzucić spadku, który
    im przypadł z mocy ustawy.

    § 2. Skarb Państwa ani gmina nie składajš oœwiadczenia o przyjęciu spadku,
    a spadek uważa się za przyjęty z dobrodziejstwem inwentarza.
    ---

    > Może i wolno, ale czemu miałby to robić?

    Żeby znajomi królika mogli wykazać że wedle amerykańskiego prawa należy
    się im ;) (skoro wg polskiego nie należałby się nikomu, to szpece od
    prawa m-narodowego pewnie usiłowaliby wykręcić kota ogonem)

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2013-06-13 23:18:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dezeusz wrote:

    > Zawsze. Z mocy ustawy.

    no wlasnie z mocy ustawy skarb panstwa dziedziczy jesli nikt inny spadku
    nie dostaje na podstawie KC.

    z racje testamentu nie jest "z mocy ustawy".

    > Może i wolno, ale czemu miałby to robić?

    a czemu miałby przyjąć spadek o ktorym nic nie wie.
    Wzialbys np kluczyki do samochodu od nieznajomego czlowieka, który ci go
    daje na ulicy bo ma taki kaprys?
    A nawet jak przyjmie to z dobrodziejstwem inwentarza.

  • 49. Data: 2013-06-13 23:20:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie wolno.
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    Wolno.
    z mocy ustawy znaczy na podstawie KC o dziedziczeniu ustawowym.

    spadek przypadajacy na mocy testemenu moze odrzucic.

  • 50. Data: 2013-06-14 10:51:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jun 2013, witek wrote:

    > Wolno.
    > z mocy ustawy znaczy na podstawie KC o dziedziczeniu ustawowym.
    >
    > spadek przypadajacy na mocy testemenu moze odrzucic.

    A to wycofuję się rakiem, nie przyuważyłem iż o testament na rzecz
    skarbu może chodzić :)

    pzdr, Gotfryd