    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS - niby zalegla a oplacona skladka
    Date: Tue, 28 Apr 2009 13:45:29 +0200

    Emka pisze:
    > "Roman Maternik" <r...@n...ru> napisał

    > Zabawni są albo nienormalni :)
    > Przecież dowodem dokonania przelewu jest właśnie ... dowód dokonania
    > przelewu.
    > W jaki inny sposób miałbyś im to wykazać? Przyprowadzić świadka? Okazać
    > nagranie kamerą z aktu podpisywania przelewu? Dać uroczyste słowo
    > honoru? ;-)

    Dowodem wykonania przelewu jest fakt uznania rachunku wierzyciela.
    Skoro przelew nie dotarł na konto, to znaczy, że nie został poprawnie
    wykonany i żadne potwierdzenia wydane przez panią z okienka tego nie
    zmienią. Trzeba przelać jeszcze raz, tym razem poprawnie, a
    odszkodowania dochodzić od banku, który nie wykonał usługi.

    > Ja bym poprosiła o spotkanie z przełożonym tej osoby, która naplotła Ci
    > głupot i o konkretne wytyczne w jaki sposób masz im udowodnić, że
    > dokonałeś przelewu, jeśli dowód z banku nic dla nich nie znaczy.
    > Wspomnij przy okazji o fakcie, że Twój wspólnik ma prawidłowo
    > zaksięgowaną składkę, a pochodziła ona z tego samego przelewu.

    Z drugiej strony - jeśli przelew faktycznie nie dotarł, to o czym
    tutaj dyskutować? W skrajnym przypadku ZUS rozpocznie egzekucję,
    zainteresowany złoży powództwo przeciwegzekucyjne i niech się sąd
    zastanawia co zrobić w takiej sytuacji. Pomimo braku dokumentacji w
    banku-nadawcy przelewu, jeśli zostanie udowodnione, że żaden przelew na
    konto nie dotarł, istnieje możliwość pociągnięcia do odpowiedzialności
    banku.

    --
    Liwiusz