    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS a renta po zmarłym małżonku.....
    Date: Fri, 23 Mar 2007 15:49:15 +0100

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:eu0g49$g7n$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > http://www.mps.gov.pl/index.php?gid=842
    > "Prawo do renty rodzinnej przysługuje wdowie, jeśli w chwili śmierci
    > męża ukończyła 50 lat lub była niezdolna do pracy"
    > Czyli rozumiem ze moja matka, ktora skonczyla 64 lata i dostaje
    "swoja"
    > emeryture (najnizsza) oraz dorabia jeszcze na 1/5 etatu (tez
    groszowe
    > sprawy) mogla by dostac po zmarlym w tym roku ojcu kawalek jego
    > emerytury w postaci 'renty rodzinnej'?
    > Nie widze warunku wykluczajacego otrzymanie takiej renty gdy ma sie
    >50
> [...]

    Trzeba złożyć w ZUS wniosek o rentę rodzinną po mężu, najlepiej
    jeszcze w tym miesiącu. Dla 1 osoby uprawnionej renta rodzinna wynosi
    85% świadczenia, które przysługiwało (lub przysługiwałoby) zmarłemu.
    Dla 2 osób: 90% podzielone na 2 równe części. Wdowa może wybrać, z
    którego świadczenia chce korzystać: ze swojej emerytury/renty z tytułu
    niezdolności do pracy lub renty rodzinnej.

    Pozdr

    --
    wa