    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS - Przedawnienie - Jak to jest...
    Date: Wed, 23 Aug 2006 20:57:37 +0200

    Użytkownik "Antek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eci80e$7fn$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Słyszałem że przedawnienie następuje po 5 i 10 latach. Moze mi
    > ktoś dokładnie wytłumaczyć jak jest w moim przypadku ??

    Musisz byc gotowy na 10 lat. Nie powinno tak byc, bo ta zmiana
    nastapila w roku 2003 i nie powinna dzialac wstecz (nie ma jakichs
    konkretnych przepisow przejsciowych). Ale w ramach uroku PL - 10
    lat. Wiadomo - potrzeby budzetu. Nie slyszalem o nikim komu by sie
    chcialo to zaskarzac do TK czy ETS. W przypadku prawa karnego cos
    podobnego zostalo zaskarzone i wyrok TK byl "niekorzystny".

    > I czy po okresieprzedawnienia nie będą mogli mi już przysłać
    > komornika po pieniądze ??

    Przyslac pewnie beda mogli poborce skarbowego. Tyle ze Ty go
    bedziesz mogl odeslac. Wiec powstaje pytanie czy w ogole bedzie mu
    sie chcialo chodzic. :-)

    > Aktualnie prowadzę działalność od roku w innym mieście i tutaj
    > narazie płacę składki. Czy to ma jakieś znaczenie w
    > przedawniueniu ze mam aktualnie działalność

    Jako 1-os dg? Nie ma znaczenia dla ewentualnego przedawnienia, ale
    podobnie nie ma znaczenia, ze w innym miescie. Jestes
    (prawdopodobnie) na tym samym NIP-ie i REGON-ie oraz PESEL-u. Sa w
    stanie namierzyc Twoj rachunke bankowy, o ile im podales jakis, a
    raczej tak.

    Pamietaj tez, ze dla przypadu rachunkow "firmowych" nie ma kwoty
    wolnej od zajecia. No i pamietaj, ze ile im nie wplacisz - prawie
    tyle samo zmarnuja. ;-)

    marekz