    From: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wznowienie sprawy sadowej
    Date: Sat, 31 May 2003 14:59:10 +0200

    Użytkownik "Arctor" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bb9u6n$oig$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > postępowania. Nie zachodzą przesłanki wymienione w art. 401 i 401(1)- TK
    się
    > przecież nie wypowiadał. A co do art. 403 §2 i §3:
    >
    > "art. 403§2
    > Można żądać wznowienia w razie wykrycia takich okoliczności faktycznych
    lub
    > środków dowodowych, które mogły mieć wpływ na wynik sprawy(...)"
    >
    > Orzeczenie sądu, dotyczące podobnego stanu faktycznego nie może być uznane
    > taką okoliczność - sąd nie jest związany orzeczeniem innego sądu (nawet
    > wyższej instancji-chyba że orzeczenie zapada w tej samej sprawie
    oczywiście).

    Oki orzeczenie innego sadu nie jest wiazace ale srodkiem dowodowym, tym
    bardziej
    ze sprawa zachaczyla o Sad Najwyzszy to chyba jest ?

    > "art. 403§3
    > Mozna żądać wznowienia w razie późniejszego wykrycia prawomocnego wyroku,
    > dotyczącego tego samego stosunku prawnego (...)"
    >
    > Powołanie się na orzeczenie wydane w innej sprawie odpada, gdyż nie
    zachodzi
    > tu tożsamość stosunku prawnego.

    W innej sprawie? Czy na pewno innej? Skoro jedna i druga sprawa zostala
    zalozona
    po tym samym orzeczeniu Trybunalu Konstytucyjnego?
    Czy sprawy emerytur mundurowych za rok 1999 nie nalezy traktowac jako
    jednego problemu?
    Bo jezeli nie to wyglada na to ze rozne sady okregowe w identycznych
    sprawach beda wydawac rozne wyroki
    i bedzie ok?
    Wobec powyzszych argumentow wyglada to tak ze sprawy nie moznaby wznowic
    tylko ze wzgledu na niedopelnienie pewnych formalnosci tu nie zlozenia
    odwolania w terminie
    Gdyby zlozono to odwolanie to sprawa bieglaby dalej
    a skoro nie zlozono to spreawa nie bedzie wznowiona !?
    Ok - tyle o formalnosciach ale gdzie w calej sprawie faktyczna ocena
    zaistnialych faktow (tu rostrzygniecie przed Sadem Najwyzszym w sprawie
    identycznej)?

    A moze wobec tego zalozyc nowa sprawe? Nie jestem prawnikiem .. nie wiem czy
    tak mozna?
    Poki co wystapilem z nowym wnioskiem do biura emerytalnego i moze zaskarzyc
    ich ponowna odmowe ?

    TB