eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWysoki Sąd w Ostrołęce stanął po stronie obywateli zarażonych Covid-19 w sklepach? [kara w zawieszeniu] › Re: Wysoki Sąd w Ostrołęce stanął po stronie obywateli zarażonych Covid-19 w sklepach? [kara w zawieszeniu]
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wysoki Sąd w Ostrołęce stanął po stronie obywateli zarażonych
    Covid-19 w sklepach? [kara w zawieszeniu]
    Date: Thu, 24 Sep 2020 13:02:47 +0200

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    chin/polska/news-zakazona-koronawirusem-poszla-na-za
    kupy-kobieta-zostala-skaz,nId,4747453

    stepstwa-przeciwko-1/63444,Sprowadzenie-niebezpiecze
    nstwa-w-innych-postaciach-art-165.html

    >Czy praktyka prokuratury "ciułania" (lat) aresztu nie może wyglądać
    >za
    >zagwarantowywanie sobie z góry wyroku skazującego?
    >Jak sędzia orzeknie "człowiek całkiem niewinny" to co "zasugeruje" na
    >temat tych sędziów którzy przyklepali te już zaliczone lata aresztu?

    Trudno powiedziec.
    Ale przeciez od lat prokurator jedynie prosi, a sad przedluza areszt.

    To moze ocenic i zasadnosc przedluzania, i spodziewany wyrok.
    Tudziez sam sie zabezpieczyc odpowiednim wyrokiem - bo kto tu bedzie
    winny odszkodowania - przeciez nie prokurator :-)

    >Ja za wiele razy odniosłem wrażenie skłonności sędziów do orzekania
    >wyroku "dwa razy już odsiedziany areszt plus mały ogonek".

    Trudno powiedziec, bo z jednej strony - dzialanie jakby naturalne, ale
    z drugiej - moze dobrze swiadczy o naszych sadach, ze areszt nie jest
    zbyt dlugi i postepowanie trwa tylko polowe wyroku. Uczciwego wyroku
    :-)

    Musialbys przeanalizowac troche podobnych spraw, wyroki przecietne,
    czy faktycznie dopasowane do aresztu ...

    P.S. to chyba inny przypadek
    https://bezprawnik.pl/areszt-za-zlamanie-kwarantanny
    /
    "Dziś okazuje się, że wobec mieszkanki Torunia wciąż stosowany jest
    areszt za złamanie kwarantanny. Kobieta pozostaje za kratami już...
    piąty miesiąc.

    Karolina L. trafiła do aresztu w maju po tym jak naruszyła zasady
    nałożonej na niej kwarantanny. Kobieta dwukrotnie opuściła swoje
    mieszkanie, żeby pójść na zakupy. Według prokuratury naraziła w ten
    sposób ponad 30 osób, z którymi miała po drodze kontakt. To klienci
    kilku sklepów, ale też osoby spacerujące akurat po toruńskiej
    starówce. Kobieta, gdy wychodziła na zakupy, nie wiedziała jeszcze że
    niedługo potem okaże się, że jest zakażona wirusem SARS-CoV-2.

    Śledztwo w sprawie 38-latki właśnie się zakończyło. Według Polska
    Times, grozi jej kara od 6 miesięcy do 8 lat więzienia. Do sądu został
    już wysłany akt oskarżenia. Sprawa zapewne nie będzie skomplikowana,
    bo wina Karoliny L. jest oczywista. Dyskusyjny jest jednak inny fakt:
    dlaczego na wyrok kobieta ma oczekiwać za kratami?"

    >Wyrok jest IMHO [...]: z jednej strony w tym konkretnym przypadku 61
    >dni
    >odsiedzianego aresztu "od biedy ujdzie" a drugiej z strony
    >"dla naśladowców" kluczowe jest że wyrok więzienia jest w zawieszeniu
    >czyli nie za bardzo odstraszający.

    No coz - skoro sie do kwarantanny nie stosuje, to moze i nalezy
    zamknac w areszcie, aby nie chodzila po ulicach.
    Przy naszym tempie testowania - 61 dni moze i w sam raz do
    stwierdzenia "zdrowa, mozna wypuscic".

    Mnie tylko ta konstrukcja grzywny ciekawi - czemu 125 dni po 10 zl a
    nie np 10 stawek dziennych po 125 zl ?
    Uzasadnienie dla dlugiego aresztu ?

    J.