    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 12 Feb 2011 14:22:32 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wypłata kosztów sądowych

    On Fri, 11 Feb 2011, leon wrote:

> [...]
    _117.html

    > wczesniej jest
    > 753
    > § 1. Prowadzący cudzą sprawę bez zlecenia powinien w miarę możności
    > zawiadomić o tym osobę, której sprawę prowadzi, i stosownie do okoliczności
    > albo oczekiwać jej zleceń, albo prowadzić sprawę dopóty, dopóki osoba ta nie
    > będzie mogła sama się nią zająć.
    > Czyli powinien wnioskowac o przesuniecie rozprawy na inny dzien w celu
    > skonsultowania się z nowym zleceniodawcą.

    Z przepisu to jasno nie wynika.
    Mi wychodzi inaczej.
    Powinien *powiadomić* nowego zleceniodawcy że prowadzi sprawę, że dziś
    jest rozprawa i tyle.
    Musisz się zdecydować: albo zleceniobiorca *ma* coś robić, albo *nie
    ma* nic robić. Jak ma robić, to może zarówno wnioskować o przesunięcie
    jak i "prowadzić sprawę", jak *nie ma* nic robić, to w zakres
    nicnierobienia wchodzi również nieskładanie żadnych wniosków :)
    (a chwilę później już *trzeba* robić, aby nie było szkody).

    To zleceniodawca może się sprzeciwić (jak chce) - zarówno mówiąc
    zleceniodawcy że ma się wypchać i sprawę "oddać" lub wnioskując
    do sądu o przełożenie terminu. Wersja z wydaniem polecenia "ostatnią
    rzeczą którą pan zrobi w tej sprawie jest złożenie wniosku
    o przełożenie terminu" oczywiście też wchodzi w rachubę, ale
    oczekiwanie że zleceniobiorca zrobi to by default wydaje mi
    się nadmierne :D
    Tak czy inaczej za "prace przygotowawcze" wynagrodzenie by mu się
    należało, IMVHO. Przecież "sprawę prowadził".

    pzdr, Gotfryd