    From: B <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypłata kosztów sądowych
    Date: Thu, 10 Feb 2011 20:31:06 +0100

    W dniu 10.02.2011 19:00, Johnson pisze:

    > Jak jest w wyroku że masz zwracać jakąś kwotę na rzecz DK i wyrok jest
    > prawomocny to nie ma nad czym dywagować.

    Nie w tym, rzecz. Problem jest określenie wysokości kwoty.

    (I to nie ja byłem stroną w procesie, na całe szczęście, powiedzmy, że
    rozważam sytuację nowego dyrektora).

    > Poza tym zamiana osoby zarządzającej (dyrektora) nie wpływa na treść
    > wcześniej zawartych umów.

    No niby nie ma. Ale dyr. (nowy) nie posiada umowy (pisemnej) z
    prawnikiem na świadczenie usług prawnych w tym reprezentowanie DK przed
    sądem. Najprawdopodobniej poprzedni dyrektor zawarł jakąś umowę ustną
    ale czy to wystarczy?

    Powiedzmy tak, przychodzi nowy dyrektor, który słyszał o rozprawie ma
    wyrok, że X ma zapłacić tyle a tyle. Szuka umowy z prawnikiem, który
    reprezentował DK w sądzie a tu nie ma. Prawnik twierdzi, że powinien
    wystarczyć wyrok, by wystawić fakturę dla DK.
    Częściowo problem rozbija się częściowo o wysokość tego co sobie życzy
    prawnik, bo życzy sobie 900zł, niby nie dużo ale dlaczego tyle? A nie
    np. 500zł albo 15000zł? Czy są na to jakieś stawki urzędowe, że np.
    prawnik za reprezentowanie DK ma brać właśnie tyle?

    B.